Posadowienie kładki pieszo-rowerowej – studium przypadku

Charakterystyka kładki

W planach urbanistycznych Miasta Poznania od lat przewidywano przeprawę spinającą brzegi Warty, otwierającą dalszy rozwój tkanki miejskiej. Na lokalizację kładki pieszo-rowerowej wybrano rozgałęzienie koryta głównego Warty z rzeką Cybiną. Kładka składa się z dwóch niezależnych przęseł – zachodniego oraz wschodniego – połączonych placem na odizolowanej i atrakcyjnej wyspie, Ostrowie Tumskim. Obiekt ma pełnić nie tylko funkcję komunikacyjną, ale także widokową na historyczną część Poznania.

MOS_3_23_Andrzej_T_Wojtasik_POSADOWIENIE_KLADKI_PIESZO-ROWEROWEJ_RYS_3_A
Rys. 3a. Fundament kładki: przekrój
MOS_3_23_Andrzej_T_Wojtasik_POSADOWIENIE_KLADKI_PIESZO-ROWEROWEJ_RYS_3_B
Rys. 3b. Fundament kładki: model 3D ścian szczelinowych
MOS_3_23_Andrzej_T_Wojtasik_POSADOWIENIE_KLADKI_PIESZO-ROWEROWEJ_RYS_3_C
Rys. 3c. Fundament kładki: wektory przemieszczeń fundamentu pod obciążeniem

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.