Most drogowo-kolejowy im. Bronisława Malinowskiego w Grudziądzu

Artykuł przedstawia proces remontu mostu drogowo-kolejowego w Grudziądzu, którego pierwszy etap zakończono w marcu 2024 r. Tekst opisuje zakres prac, wyzwania związane z prowadzeniem prac przy aktywnym ruchu samochodowym oraz techniczne aspekty remontu.

Posłuchaj materiału:

Przedmiotem zadania był remont mostu drogowo-kolejowego im. Bronisława Malinowskiego przez Wisłę w Grudziądzu. Inwestycja stanowiła pierwszy etap modernizacji mostu, mającej na celu między innymi przystosowanie obiektu do przeprowadzenia ruchu kolejowego zelektryfikowanego. Remont wykonała firma Intop Warszawa Sp. z o.o. za kwotę 40,374 mln zł netto ze środków budżetowych PLK S.A. Zakres robót skupiał się głównie na części kolejowej mostu – w tym na: wymianie i obniżeniu podłużnic pod torowiskiem, korekcie niwelety, wykonaniu nowej nawierzchni kolejowej na obiekcie i dojazdach, renowacji powłok antykorozyjnych w strefie ruchu kolejowego oraz rozbiórce i wykonaniu nowych chodników roboczych. Drugi etap remontu, który obejmie kolejny zakres robót, w tym przebudowę ram portalowych, dopełni główny cel modernizacji obiektu – poszerzenie skrajni kolejowej umożliwiające w przyszłości przeprowadzenie przez obiekt zelektryfikowanego ruchu kolejowego.

Opis inwestycji

Most jest obiektem 11-przęsłowym o łącznej długości ustroju niosącego 1098,16 m. Konstrukcję przęseł stanowią stalowe kratowe nitowane dźwigary z jazdą dołem ze stalowym pomostem złożonym z rusztu składającym się z podłużnic i poprzecz...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.