Najczęstsze błędy projektowe i wykonawcze ekranów akustycznych

Projektowanie i budowa ekranów akustycznych stanowią kluczowe elementy dbania o komfort akustyczny w otoczeniu drogowym. Niestety, pomimo postępu technologicznego i dostępności zaawansowanych narzędzi projektowych, nadal często spotyka się błędy zarówno na etapie projektowania, jak i wykonawczym. W artykule przedstawiono najczęstsze z nich.

Projektowanie i budowa ekranów akustycznych są kluczowymi elementami dbania o komfort akustyczny w środowisku drogowym. Jednakże nadal istnieją pewne powszechne błędy projektowe i wykonawcze, które mogą wpływać negatywnie na efektywność tych struktur. W miarę rosnącej urbanizacji i potrzeby minimalizacji wpływu hałasu drogowego na otoczenie eliminowanie tych błędów projektowych staje się kluczowe dla skutecznego zarządzania środowiskiem akustycznym.

Niedoszacowanie wysokości i długości ekranów

  • Problem: projektowanie ekranów o niewystarczającej wysokości i długości jest powszechnym błędem, wynikającym często z presji ograniczania kosztów budowy lub nieumiejętnego projektowania.
  • Konsekwencje: ekrany o niewłaściwych wymiarach nie spełniają skutecznie swojej roli w tłumieniu hałasu, co skutkuje niewystarczającym komfortem akustycznym dla otoczenia.
  • Rozwiązanie: uwzględnienie precyzyjnych obliczeń metodami komputerowymi, które obejmują nie tylko przekroje poprzeczne drogi, ale także uwzględniają wpływ ugięć fali akustycznej na powierzchniach bocznych ekranu. Dodatkowo istotna jest analiza map akustycznych w poziomie terenu, aby uzyskać pełen obraz oddziaływania ekranu na otoczenie.

Nieodpowiednie lokalizacje ekranów

  • Problem: umieszczanie ekranów ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.