CANARD: rozbudowa systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym

W artykule opisano najnowsze innowacje w CANARD, zaawansowanym systemie monitorowania ruchu drogowego w Polsce. Projekt finansowany przez UE ma na celu zwiększenie skuteczności i efektywności nadzoru nad ruchem drogowym, poprawę bezpieczeństwa oraz redukcję zdarzeń drogowych. Omówiono także detale tych technologicznych rozwiązań, wprowadzając nowe spojrzenie na monitorowanie stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce.

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) to jednostka podległa Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego. Jej celem jest prowadzenie nadzoru nad ruchem drogowym. Urząd, działający od 1 lipca 2011 r., wykorzystuje automatyczną rejestrację wykroczeń do ujawniania naruszeń przepisów w zakresie przekraczania przez kierowców ustalonych limitów prędkości oraz niestosowania się do sygnalizacji świetlnej. W 2015 r. zakończono budowę infrastruktury systemowej sfinansowanej w ramach projektu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

W skład systemu weszło: 400 fotoradarów, 29 mobilnych urządzeń rejestrujących, 29 urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości oraz urządzenia rejestrujące przejazd na czerwonym świetle na 20 skrzyżowaniach. GITD zarządza tą infrastrukturą w ramach różnych kategorii sieci dróg publicznych, kładąc nacisk na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach kolejnego projektu „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym” przeprowadzono rozbudowę i modernizację systemu CANARD. Był on współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach „Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020”. Program ten był rozwinięciem i kontynuacją projektu „Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym”. Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego przy wykorzystaniu automatycznego nadzoru nad ruchem dr...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.