Projektanci i inżynierowie nadzoru nie chcą dłużej dopłacać do kontraktów

Częściowo zresztą już to się dzieje. GDDKiA poinformowała 22 lipca o zawarciu że pierwszych aneksów do podpisywanych dawniej umów z generalnymi wykonawcami: tych, które przewidywały waloryzację na poziomie 5% wartości kontraktu, 1% oraz tych, które były pozbawione jakichkolwiek klauzul waloryzacyjnych. ZOPI oczekuje, że propozycje aneksów otrzymają także inni uczestnicy procesu inwestycyjnego i że inni Zamawiający pójdą w ślady GDDKiA. Dalsze zwlekanie z zaproponowaniem waloryzacji zawieranych w innych okolicznościach zewnętrznych kontraktów stwarza zagrożenie dla stabilizacji finansowej sektora pełniącego ważną rolę w realizacji zadań inwestycyjnych w dziedzinie infrastruktury.

przeczytaj również: Rynek drogowo-mostowy a sytuacja społeczno-gospodarcza i polityczna – perspektywy

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.