Most kolejowy w Dąbrowie Górniczej z zastosowaniem zespolenia composite dowels. Opracowanie nowego systemu zespolonych mostów kolejowych – cz. II

Rys. 12. Model M4(e1+e2,p3) [6]
Rys. 13. Przekrój zarysowany (M+) prostego modelu belkowego
M5(cienkościenny izwykorzystaniemelementów typu solid) [6]

W tym samym czasie odbywały się prace związane z wykonaniem podpory pośredniej (rys. 18) oraz przygotowaniem placu budowy do betonowania przęsła za przyczółkiem i nasuwania podłużnego konstrukcji. Z uwagi na kąt ukosu konstrukcji zarówno zaprojektowanie podpory pośredniej, jak i jej wpływ na przęsło były złożonymi zagadnieniami. Bliskość drogi oraz linii kolejowej nastręczyła wiele problemów w kształtowaniu fundamentu i posadowienia podpory. Ostatecznie posadowiono ją na 64 mikropalach o długości 13,0 m. Po właściwym osadzeniu zbrojenia zewnętrznego, ułożeniu zbrojenia miękkiego (rys. 19) oraz betonowaniu konstrukcji przęsła. Skupiono się na kolejnym aspekcie, jakim było przygotowanie konstrukcji do nasuwania podłużnego przęsła nad istniejącą drogą i linią kolejową (rys. 20, 21).

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.