Zaawansowane studium stref zakotwienia systemu podwieszenia Mostu Uniwersyteckiego w Bydgoszczy, cz. I

Rys. 1. Wyniki skanowania laserowego detalu 2201 (oznaczenie wg [4]) – mapa
odległości od płaszczyzny referencyjnej. Zakotwienie 2201, najdłuższej wanty od strony
zalewowej mostu, w której (wg [2]) występuje największa siła pod obciążeniami stałymi

Ze względu na znaczny poziom zinwentaryzowanych deformacji blach zakotwień węzłów dolnych systemu podwieszenia Mostu Uniwersyteckiego w Bydgoszczy do analiz przedstawionych w tym referacie wykorzystano podejście eksperckie. Wynika to między innymi z faktu, że podejście inżynierskie w przypadku tej awarii umożliwia jedynie potwierdzenie istnienia nieprawidłowości, nie dając wglądu w mechanizm pracy węzła i możliwość oszacowania pozostającego zapasu jego nośności. Co więcej, znacznie utrudnia podjęcie decyzji o racjonalnym sposobie naprawy. Warto tutaj również podkreślić, że Most Uniwersytecki w Bydgoszczy takie fizyczne zapasy nadal ma, o czym świadczy jego 7-letnia eksploatacja bez domniemanej w [3] katastrofy tylko na skutek oddziaływania wyłącznie ciężaru własnego obiektu.

Dane wejściowe do analizy – inwentaryzacja, pomiary i badania materiałowe

Na potrzeby zgromadzenia danych wejściowych do obliczeń wykonano oględziny mostu. W wyniku tych działań zebrano dane fotogrametrycznych przy pomocy bezzałogowego statku powietrznego, przeprowadzono skanowanie laserowe zakotwień i położenia want oraz zinwentaryzowano geometrię reprezentatywnych detali. Pozyskane dane f...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.