Transport pierwszych elementów nowej konstrukcji mostu w Sandomierzu

Pierwsze elementy nowej konstrukcji mostu w Sandomierzu przetransportowano już z wytwórni na plac budowy. Montaż rozpocznie się po dostarczeniu kompletu części potrzebnych do zespolenia ich w większy element. Oddanie do ruchu nowego obiektu w ciągu DK77 zaplanowano do końca przyszłego roku.

Transport pierwszych elementów nowej konstrukcji mostu w Sandomierzu

Wkrótce montaż

W czerwcu br. zakończyła się rozbiórka starej konstrukcji mostu przez Wisłę w Sandomierzu. Wszystkie stalowe elementy, które zdemontowano, ważyły prawie 2,5 tysiąca ton. Jednocześnie wzmocniono fundamenty czterech istniejących podpór, na których nadbudowano oczepy, aby dostosować je do nowej konstrukcji. Aktualnie trwa także przebudowa przyczółków. Równocześnie możliwy będzie montaż nowej stalowej konstrukcji skrzynkowej. Jej elementy powstają od kilku tygodni w wytwórni wykonawcy. Po przetransportowaniu zostaną one częściowo zespolone na placu budowy, a częściowo podczas montażu na samym obiekcie. Większość elementów ulegnie zamontowaniu z pomocą dźwigów bezpośrednio na istniejących wzmocnionych podporach i wykonanych na potrzeby robót podporach pomocniczych. Elementy części ustroju nośnego znajdującej się nad nurtem rzeki będą stopniowo nasuwane. Pierwszy etap prac montażowych zaplanowano jeszcze w tym roku.  

Będą dwa mosty

Inwestycja polegająca na rozbudowie mostu w Sandomierzu powstaje w systemie projektuj i buduj od 2021 roku. Zgodnie z projektem rozebrano starą kratownicową konstrukcję mostu z 1953 roku. Wybudowano nowy gazociąg pod dnem rzeki. Wzmocniono także istniejące podpory pod nową konstrukcję. Będzie ona wizualnie zbliżona do tej, jaką posiada usytuowany równolegle most wybudowany w 2011 roku.  Nowy obiekt o długości ok. 460 m włączony zostanie do układu komunikacyjnego miasta. Docelowo sandomierska przeprawa przez Wisłę w ciągu DK77 komunikującej woj. świętokrzyskie z Podkarpaciem będzie dwujezdniowa. W takim celu w 2011 roku wybudowano nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. 70-letni most wyłączono z ruchu ze względu na zły stan techniczny w 2013 roku, od tej pory ruch pojazdów odbywa się usytuowanym obok, równoległym obiektem w obu kierunkach. Z dwóch mostów korzystać będziemy ponownie za kilkanaście miesięcy.  

źródło i fot.: GDDKiA

Przeczytaj również: Wiadukt drogowy w Jaworznie zwiększył poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, w wywiadzie z redakcją „Magazynu Autostrady” podzielił się refleksjami na temat swojej 25-letniej kariery oraz ewolucji branży drogowej w Polsce. Jego osiągnięcia, takie jak budowa nowoczesnego zarządu dróg oraz wdrożenie Wytycznych Technicznych ZDW, stały się fundamentem rozwoju i...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.