Tomasz Oleszewski: Mobilność, wydajność i dbałość o ekologię
Jakie są główne cechy maszyny gwarantujące optymalizację prac, przy których jest stosowana? I jakie jest wyposażenie?
Tomasz Olszewski: Optymalizacje pracy zawdzięczamy wykorzystaniu najnowocześniejszego oprogramowania stworzonego przez firmę Simem. Jest to oprogramowanie dedykowane wyłącznie pod tę maszynę. Dzięki niemu operator ma pełną kontrolę nad produkcją. Prosty i przyjazny użytkownikowi interfejs pozwala kontrolować ilość wyprodukowanego betonu oraz jego jakość. Bison może być wyposażony w cztery silosy i produkować beton z trzech rodzajów kruszyw przy zastosowaniu dwóch rodzajów dodatków chemicznych.
Przy jakich pracach inżynieryjnych wytwórnia Bison sprawdza się najlepiej?
Tomasz Olszewski: Bison został stworzony z myślą o budowie dróg zarówno betonowych, jak i asfaltowych. Bezsprzecznie nadaje się równie przy budowie: lotnisk, tam, placów przeładunkowych czy też parkingów. Bison można wykorzystać przy każdej budowie, w której jest wykorzystywany beton.
Czy ta maszyna sprawdzi się również przy mniejszych inwestycjach, np. przy realizacjach dróg samorządowych?
Tomasz Olszewski: Bison dzięki temu, że można go złożyć/rozłożyć bez użycia dźwigu uważany jest za supermobilny. Czas przetransportowania go z miejsca na miejsce i uruchomienie produkcji wynosi około 7 dni. Dzięki temu idealnie nadaje się do mniejszych inwestycji. Szczególnie tych, w których trzeba częściej przenosić się z miejsca na miejsce przy zredukowaniu kosztów przenoszenia wytwórni.
Czy może się Pan z nami podzielić informacją, które firmy na polskim rynku wykorzystują już tę maszynę?
Tomasz Olszewski: W Polsce na ten moment w użyciu są trzy maszyny, które pracują przy kontraktach budowy dróg. Firmy, które zakupiły maszynę, to: Concrete Zabłoccy z Olsztyna, Grupa PGS z Kielc oraz Kruszbet z Suwałk.




