Maszyny i urządzenia do pozimowych napraw nawierzchni drogowych

Skrapiarki

W technologii naprawy drogi opryskiem lepiszcza i posypania kruszywem o odpowiednim uziarnieniu używa się odpowiednich skrapiarek do emulsji asfaltowej. Przykładową skrapiarkę przedstawiono na fot. 3. Do większości robót remontowych można zastosować skrapiarki małe z ręcznie prowadzoną lancą spryskującą. Podstawowym warunkiem jest zapewnienie stałego wydatku lepiszcza, aby ułatwić operatorowi równomierne spryskanie lepiszczem naprawianego miejsca w założonej ilości (w litrach na każdy m2). Do powtórnego grzania i przerobu zerwanych nawierzchni bitumicznych można zastosować opisane wcześniej recyklery asfaltu lub recyklero-skrapiarki. Przy naprawie niewielkich powierzchni gorąca mieszanka mineralno-asfaltowa jest transportowana w pojemnikach izolowanych cieplnie (termosach).

Skrapiarki to maszyny do równomiernego skrapiania bitumenem nawierzchni poddawanych powierzchniowemu utwardzaniu.

Podział ze względu na gabaryty:

  • przyczepne (małe, wyposażone w zbiornik bitumu o pojemności do kilku m3,
  • samobieżne (na własnym podwoziu),
  • samochodowe (montowane na podwoziach samochodów ciężarowych).

Pojemność zbiornika skrapiarki zwykle wynosi kilka m3. Lepiszcze jest podgrzewane palnikami na paliwo płynne lub gazowe.

Skrapiarka wyposażana jest w sprężarkę przepływową, której zadaniami są:

  • współpraca z palnikami,
  • przedmuchiwanie przewodami lepiszcza,
  • sterowanie urządzeniami spryskującymi.

Silnik spalinowy napędzający zespoły robocze skrapiarki może być silnikiem...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.