Budowa obwodnicy Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu DK15

Materiał opisuje obwodnicę omijającą Nowe Miasto Lubawskie od wschodu, zlokalizowaną w sieci kompleksowej TEN-T. Administracyjnie inwestycja zlokalizowana jest w północno-wschodniej części Polski i przebiega przez niewielki odcinek w województwie kujawsko-pomorskim i w pozostałej, większej części, przez obszar województwa warmińsko-mazurskiego. Obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15 jest zlokalizowana w województwie warmińsko-mazurskim w powiecie nowomiejskim na terenie gmin Nowe Miasto Lubawskie i Kurzętnik oraz w województwie kujawsko-pomorskim w powiecie brodnickim na terenie gminy Brzozie.

Zamawiającym inwestycję jest GDDKiA Oddział w Olsztynie. Nadzór inwestorski nad inwestycją sprawują INKO Consulting Sp. z o.o. oraz MP Sp. z o.o. Sp. k.

Wykonawcą zadania jest firma Porr S.A. wraz z partnerem Porr Bau GmbH. Zadaniem wykonawcy było, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie dokumentacji projektowej zgodnie z wymaganiami zamawiającego. A także uzyskanie w imieniu i na rzecz zamawiającego wszelkich wymaganych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji. Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Całkowita wartość projektu wynosi 391 856 742,88 zł. Wysokość dofinansowania z UE opiewa na kwotę 303 554 728,87 zł.

Opis inwestycji

Teren, przez który przebiega obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu DK15, leży w obrębie zachodniego fragmentu Garbu Lubawskiego i wsch.cz. Doliny Drwęcy. Na początkowym odcinku o długości ok. 2,5 km teren ten jest płaski, w przeważającej części przeznaczony do celów rolniczych. Od skrzyżowania z drogą powiatową nr 125...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Komentarz firmy

Jarosław Kaczor
zastępca Dyrektora Oddziału GDDKiA w Olsztynie ds. Inwestycji
Budowa obwodnicy jest inwestycją o znaczeniu krajowym, jest przewidziana do realizacji w perspektywie finansowej UE 2014-2020 oraz znajduje się na liście inwestycji wymienionych w załączniku nr 1 do PBDK 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), stanowiącej załącznik do Uchwały nr 156/2015 Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. Będzie to droga klasy GP o przekroju 2+1. Inwestycja jest realizowana w systemie „Projektuj i buduj”. Konieczność jej budowy wynika z potrzeby stworzenia tranzytowego układu dróg na terytorium kraju. Dzięki budowie obwodnicy z Nowego Miasta Lubawskiego zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy, który dezorganizuje i zakłóca życie mieszkańców. Powoduje bardzo znaczną uciążliwość dla mieszkańców w postaci wypadków, hałasu, spalin i wibracji. Nakładając się na ruch miejski, prowadzi on do poważnego zatłoczenia ulic. Obwodnica przyczyni się do skrócenia czasu przejazdu i podniesienia bezpieczeństwa na drodze poprzez zmniejszenie liczby skrzyżowań i zlikwidowanie bezpośrednich wjazdów na drogę z pól i posesji.

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, w wywiadzie z redakcją „Magazynu Autostrady” podzielił się refleksjami na temat swojej 25-letniej kariery oraz ewolucji branży drogowej w Polsce. Jego osiągnięcia, takie jak budowa nowoczesnego zarządu dróg oraz wdrożenie Wytycznych Technicznych ZDW, stały się fundamentem rozwoju i...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.