Budowa obiektu T-3 a zmiany projektowe

Charakterystyka oraz podstawowe parametry obiektu T-3 w projekcie pierwotnym

Charakterystyka ogólna

Zaprojektowany obiekt T-3 służy do przeprowadzenia ruchu kołowego i pieszego pod linią kolejową nr 40 w km 96 + 749 oraz linią nr 39 w km 40 + 900. Schemat statyczny stanowi jednoprzęsłowa rama oparta przegubowo na dolnych, ścianowych elementach podporowych. Nośność obiektu spełnia wymagania klasy „k+2” wg PN-85/S-10030. Kąt skrzyżowania osi obiektu z osią linii kolejowej wynosi 77°. Obiekt charakteryzuje się rozpiętością teoretyczną przęsła wynoszącą 14,5 m oraz szerokością wynoszącą 25,54 m. Konstrukcję nośną stanowi żelbetowa rama o grubości od 57 do 80 cm.

Technologia wznoszenia obiektu

Projekt pierwotny zakładał budowę obiektu przy wykorzystaniu prefabrykowanych segmentów składających się z trzech głównych elementów: górnego ramowego elementu przęsłowego opartego na dwóch dolnych, ścianowych elementach podporowych. Zespolenie wbudowanych elementów miało zostać wykonane jako monolityczne za pomocą specjalnie wykształtowanych zamków w elementach stropowych (górnych) oraz rozbudowy fundamentów ścian podporowych (elementów dolnych) od strony zasypki. Aby móc zachować ciągłość komunikacyjną linii kolejowej, w projekcie przewidziano: wbicie ścianek szczelnych w istniejący nasyp kolejowy, wykonanie konstrukcji odciążających, a następnie przystąpienie do realizacji właściwego wykopu pod projektowaną konstrukcję. Szczegółowe etapowanie budowy oraz sposób wykonania konstrukcji przedstawiono kolejno na rys. 1 i 2.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.