Wkrótce wybór wariantu przebiegu obwodnicy Oławy i obwodnicy Szalejowa Górnego

W najbliższych dniach odbędą się posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych dla obwodnicy Szalejowa Górnego w ciągu DK8 i obwodnicy Oławy w ciągu DK94. Posiedzenia będą dotyczyć dokumentacji projektowej opracowanej w ramach umów na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla obu obwodnic.

obwodnica Szalejowa Górnego – przebiegi

Posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) działającej przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad odbędą się – 15 grudnia br. dla obwodnicy Szalejowa Górnego w ciągu DK8 i 18 grudnia br. dla obwodnicy Oławy w ciągu DK94. W KOPI wezmą udział zainteresowane strony, m.in. przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, GDDKiA, Projektanci, samorządy, zarządcy infrastruktury oraz służby policji, straży pożarnej itp. Podczas spotkań KOPI projektanci omówią wszystkie analizowane przebiegi obu obwodnic. Każdy uczestnik powyższych spotkań będzie mógł zabrać głos i wypowiedzieć się na temat przebiegów oraz wnieść swoje uwagi.

Obwodnica Szalejowa Górnego w ciągu DK8

W ramach opracowania STEŚ-R analizie poddano trzy warianty przebiegu obwodnicy oraz ich podwarianty w zakresie rozwiązań projektowych.

  • Wariant W1 (A i B) – PÓŁNOCNY                            

W wariancie północnym o długości ok. 3,2 km droga prowadzona jest polami uprawnymi by następnie przejść obiektem nad doliną rzeki Cichej oraz drogą powiatową nr 3304D. Ze względu na znaczną głębokość i rozpiętość doliny, trasa prowadzona będzie obiektem o dł. ok 170 m. Następnie obwodnica Szalejowa krzyżuje się z drogą powiatową nr 3239D by dalej prowadzona polami uprawnymi połączyć się z odcinkiem drogi krajowej nr 8 Szczytna – Kłodzko. Realizacja wariantu W1 wiąże się z wyburzeniem 2 budynków gospodarczych.

  • Wariant W2 (A i B) – ŚRODKOWY (W ŚLADZIE MPZP)

W wariancie środkowym o długości ok. 3 km droga prowadzona jest polami uprawnymi by następnie przejść obiektem nad doliną rzeki Cichej oraz drogą powiatową nr 3304D. Ze względu na znaczną głębokość i rozpiętość doliny, trasa w tym wariancie będzie prowadzona obiektem o długości ok. 245 m. Następnie obwodnica Szalejowa krzyżuje się z drogą DP 3239D by dalej prowadzona polami uprawnymi połączyć się z odcinkiem drogi krajowej nr 8 Szczytna- Kłodzko.

  • Wariant W3 (A i B) – POŁUDNIOWY

W wariancie południowym o długości ok. 3,2 km trasa prowadzona jest polami uprawnymi, by następnie przejść obiektem o dł. ok. 15 m nad drogą powiatową nr 3240D. Po przekroczeniu obiektu droga dalej prowadzona jest polami uprawnymi omijając działki zabudowane. Następnie trasa przechodzi obiektem o dł. ok. 340 m nad doliną rzeki Cichej, drogą powiatową 3291D i drogą krajową nr 8. Dalej trasa przebiega polami uprawnymi i łączy się z odcinkiem drogi krajowej nr 8 Szczytna- Kłodzko. Realizacja wariantu W3 wiąże się z wyburzeniem 11 budynków istniejących, w tym mieszkalnych.

Wszystkie warianty obwodnicy mają początek i koniec w miejscach projektowanych rond w ramach równolegle prowadzonych prac projektowych rozbudowy DK8 Szczytna – Kłodzko.

Obwodnica Oławy w ciągu DK94

W ramach opracowania STEŚ analizowanych jest pięć wariantów przebiegu obwodnicy:

  • Wariant I

Wariant I o długości ok. 15 km przebiega po północnym wschodzie Oławy, głównie przez tereny rolne oraz lasy. Ze względu na bliskie sąsiedztwo rzeki Odry część odcinka przebiega przez teren zalewowy.  W ramach tego wariantu powstają projekty pięciu skrzyżowań, trzech mostów drogowych, jednego wiaduktu drogowego nad koleją, dwóch przejść dolne dla średnich zwierząt, dwóch przejść dla małych zwierząt zintegrowanych z ciekiem. Wariant ten na długości ok. 7,5 km koliduje z chronionym obszarem Natura 2000.

•  Wariant II

Wariant II o długości ok. 13,1 km przebiega w pobliżu centrum miasta przez południowo-wschodnią część Oławy. Początkowy odcinek przebiega przez teren zabudowy, natomiast druga część odcinka przez tereny rolne. Wariant ten, ze względu na położenie wśród gęstej zabudowy wymagał zaprojektowania ośmiu skrzyżowań, trzech mostów drogowych i jednego wiaduktu drogowego nad koleją.

Wywiady

Paweł Woźniak: Niezwykle cenię sobie transparentność

Paweł Woźniak, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” omawia wyzwania, cele i priorytety związane z zarządzaniem polską infrastrukturą drogową. Zwraca uwagę na skalę zadań realizowanych przez GDDKiA, podkreślając znaczenie stabilnego finansowania inwestycji oraz efektywnej współpracy z ...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.