Nowa droga pieszo-rowerowa na DK25

Podpisano umowę na budowę drogi pieszo-rowerowej w ciągu DK25 na odc. Zbiersk – Stawiszyn. Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego S.A. Kalisz a umowa opiewa na kwotę 8 708 542,73 zł. Termin realizacji to 214 dni co oznacza, że planowane zakończenie prac to druga połowa grudnia bieżącego roku.

Nowa droga pieszo – rowerowa na DK25

Plac budowy przekazano wykonawcy, który niebawem rozpocznie prace. W czasie prowadzenia prac mogą wystąpić utrudnienia w ruchu. Kierowców prosimy o zachowanie ostrożności i zwrócenie uwagi na oznakowanie.

Inwestycja zakłada:

– budowę ścieżki pieszo-rowerowej o długości ponad 3 km przez miejscowość Zbiersk do miejscowości Stawiszyn,

– uporządkowanie dostępności do drogi krajowej przez przebudowę zjazdów indywidualnych,

– przebudowę zatok autobusowych,

– budowę: sugerowanych przejść dla pieszych wraz z oświetleniem, przejść dla pieszych wraz z oświetleniem, azylu dla przejścia dla pieszych, ogrodzeń oraz barier chroniących użytkowników drogi, wykonanie nowego oznakowania poziomego i pionowego,

Przewidziana do wybudowania droga pieszo-rowerowa połączy istniejący odcinek ścieżki rowerowej kończący się przed miejscowością Zbiersk z miejscowością Stawiszyn przenosząc ruch poza korpus drogi krajowej, poprawiając bezpieczeństwo ruchu drogowego rowerzystów, pieszych oraz pojazdów. Budowa chodnika po lewej stronie oraz drogi pieszo rowerowej po prawej stronie w pobliżu zatok autobusowych, poprawi warunki korzystania z komunikacji publicznej. Wykonanie azylu dla pieszych poprawi warunki bezpieczeństwa w pobliżu zjazdu na cmentarz.

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: Most w Sandomierzu – jeden z najtrudniejszych etapów robót

Wywiady

Grzegorz Małasiewicz: Mosty powinny być projektowane z myślą o przyszłych zmianach klimatycznych

Grzegorz Małasiewicz, Dyrektor ds. Hydrotechniki w Budimex SA, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” porusza kwestie dot. zagadnień związanych z projektowaniem i budową infrastruktury hydrotechnicznej, szczególnie mostów nad rzekami i kanałami. Rozmowa skupiła się na różnicach między projektowaniem elementów hydrotechnicznych a lądowymi konst...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.