Reklama

Wkrótce wybór wariantu przebiegu obwodnicy Oławy i obwodnicy Szalejowa Górnego

•  Wariant III

Wariant III o długości ok. 16,1 km przebiega przez południowo-wschodnią część miasta, głównie tereny rolne. W ramach tego wariantu projektowanych jest siedem skrzyżowań, dwa mosty drogowe i jeden wiadukt drogowy nad koleją.

• Wariant IV

Wariant IV o długości ok. 15,3 km przebiega przez południowo – wschodnią część miasta, poza terenem zabudowy. Początkowy odcinek przebiega przez teren skoncentrowanej działalności gospodarczej. W ramach tego wariantu projektowanych jest siedem skrzyżowań, dwa mosty drogowe i jeden wiadukt drogowy nad koleją.

•  Wariant V

Wariantu V o długości ok.14,5 km przebiega po południowo-wschodniej części miasta głownie przez tereny rolne. Wariant ten zakłada budowę siedmiu skrzyżowań, dwóch mostów drogowych i jednego wiaduktu drogowego nad koleją.

W każdym z wariantów droga będzie posiadała klasę techniczną drogi głównej przyspieszonej (GP) o przekroju jednojezdniowym z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m każdy i poboczem o szerokości 1,5 m po każdej stronie.

Wybór wariantu do dalszych prac

Efektem obu spotkań KOPI będzie wskazanie najkorzystniejszego wariantu obwodnicy Szalejowa Górnego oraz obwodnicy Oławy do dalszego etapu prac, w szczególności do wniosków o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Wybór najkorzystniejszego przebiegu wariantu dla obu obwodnic powstanie na podstawie przeprowadzonej wielokryterialnej analizy porównawczej. Po uzyskaniu DŚU, nastąpi etap opracowania Koncepcji Programowej, a w dalszej kolejności ogłoszenie przetargów na realizację w systemie projektuj buduj.

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: Dariusz Klimczak nowym ministrem infrastruktury

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Jakie wymagania muszą spełnić plany ruchu kopalń odkrywkowych przed ich zatwierdzeniem przez WUG? Piotr Litwa: W działalności górniczej istnieje ściśle określone pojęcie „Planu ruchu zakładu”. Jest to opracowany przez przedsiębiorcę i zatwierdzony przez właściwego miejscowo dyrektora OUG dokument, na podstawie którego prowadzony jest ruch zakład...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.