Technologie asfaltowe – korzyści na drogach samorządowych

Nawierzchnie asfaltowe ze względu na swoją równość i trwałość doskonale nadają się do zastosowania do budowy placów rekreacyjnych, które pozwolą na jazdę na rolkach czy grę w koszykówkę.

Technologie asfaltowe dają możliwości budowy dróg cichych. Najcichsze drogi w technologii betonowej są głośniejsze od najcichszych dróg asfaltowych średnio o 3-6 dB. Asfaltowe nawierzchnie porowate pozwalają na redukcję hałaśliwości nawierzchni od 4 do 8 dB. Ciche cienkie dywaniki BBTM pozwalają zmniejszyć hałas od 3 do 6 dB. Są one szczególnie polecane dla dróg samorządowych, gdyż są trwalsze i łatwiejsze w utrzymaniu od nawierzchni porowatych.

Poprzez budowę nawierzchni asfaltowych możemy zastosować zamknięty obieg ekonomiczny w cyklu życia drogi. Poddają się one recyklingowi w 100% zgodnie z ich pierwotnym przeznaczeniem. Oznacza to, że gdy wyeksploatowana nawierzchnia asfaltowa z czasem nie będzie już spełniać standardów użytkowych, to można ją sfrezować. Materiał pochodzący z jej recyklingu (granulat asfaltowy) możemy wykorzystać przy produkcji mieszanki mineralno-asfaltowej na nową nawierzchnię. Recykling w budownictwie drogowym w obecnych czasach staje się koniecznością. Rozwiązanie jest proekologiczne, ogranicza zużycie zasobów naturalnych, tj. kruszyw i piasków. Pozwala także obniżyć koszty inwestycji, m.in. poprzez zmniejszenie lub eliminację kosztów związanych z wywozem oraz składowaniem materiału z recyklingu.

Warto zwrócić uwagę, że parametry techniczne mieszanek mineralno-asfaltowych zawierających w składzie granulat asfaltowy mogą być równie dobre jak mieszanek wyprodukowanych w całości z nowych materiałów.

Technologie asfaltowe są również znacznie bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.