S3 Brzozowo – Miękowo – Rzęśnica
Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa drogi S3 na odcinku Miękowo – koniec obw. Brzozowa wraz z rozbudową odcinka Miękowo-Rzęśnica.
Opisywany odcinek jest zlokalizowany na terenie województwa zachodniopomorskiego, w powiecie goleniowskim, na terenach gmin Goleniów, Przybiernów i Stepnica. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę, wybudowanie obwodnicy Brzozowa w ciągu S3 oraz dostosowanie drogi krajowej nr 3 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Brzozowo – Miękowo. Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi ekspresowej S3 oraz oddanie do użytkowania drogi ekspresowej S3. Realizacja będzie czynnikiem sprzyjającym ożywieniu gospodarczemu ze względu na możliwości wzrostu popytu na usługi i towary krajowe. W zakresie inwestycji budowlanych przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw wykonawczych, jak również innych podmiotów gospodarczych obsługujących budownictwo. Zamawiającym inwestycję jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie, a wykonawcą Budimex. Kontrakt jest realizowany w formule „projektuj i buduj”.
Brzozowo – Miękowo
Pierwsze z zadań obejmuje budowę odcinka o nawierzchni podatnej, długości 22,4 km, szerokości 25,5 m, przekroju dwujezdniowym i klasie technicznej S. Inwestycja będzie przebiegać głównie przez tereny leśne. W ramach kontraktu zostaną wybudowane węzły drogowe: Brzozowo, Przybiernów, Babigoszcz. Obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową oraz drogami obsługującymi przyległy teren. Dodatkowo zrealizowane zostaną przepusty i przejścia dla zwierząt i płazów.
Miękowo – Rzęśnica
W rama...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić dostęp?
- Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
- Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
- Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Komentarz firmy
Marcin Sokalski
Key Account Manager
Geo Globe Polska Sp. z o.o. sp. k.Dzięki systemowi geosiatki komórkowej można wykorzystać w pełni unikatowe własności budowli wodnych. Jest to możliwe m.in. dzięki wypełnianiu komórek różnymi materiałami, jak np. grunt, kruszywa lub beton, co pozwala na dostosowanie rodzaju i masy wypełnienia do oczekiwanych warunków hydraulicznych, konstrukcyjnych i geotechnicznych. Geosiatki komórkowe oferują szereg rodzajów elastycznych zabezpieczeń dla otwartych cieków budowli wodnych. System zapewnia stabilność i ochronę obiektów narażonych na działanie sił erozyjnych. W ramach inwestycji pod nazwą: „Budowa obwodnicy Brzozowa w ciągu S3 oraz dostosowanie drogi krajowej nr 3 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Brzozowo – Miękowo” zaplanowano budowę 25 zbiorników retencyjnych na podstawie sprawdzającego się w każdych warunkach systemu geosiatki komórkowej. Na wszystkich obiektach zastosowanie znalazła geosiatka komórkowa Geomaxx. Geosiatka komórkowa została użyta do wzmocnienia zarówno skarp o maksymalnym nachyleniu 1:2, jak i wykonania opaski na dnie każdego ze zbiorników. Do wypełnienia użyto kruszywa łamanego (opaska na dnie) oraz humusu (skarpy). W ostatnich latach geosiatki komórkowe Geomaxx stają się technologią dominującą podczas projektowania i realizacji wielu budowli wodnych.Z uwagi na łatwość instalacji, wysoką jakość produktów, ale przede wszystkim trwałość samej instalacji, tendencja wykorzystywania Komórkowego Systemu Ograniczającego zwiększa się z roku na rok.
Michał Czauderna
Dyrektor Zarządzający, Koordynator projektowania
Biuro Projektów TRAKT KatowiceBiuro Projektów TRAKT na początku 2018 r. podpisało dwie umowy z Generalnym Wykonawcą – firmą BUDIMEX S.A. – na kompleksowe prace projektowe, dotyczące drogi ekspresowej S3. Koordynowaniem prac projektowych zajmowało się Biuro Techniczne BUDIMEX. Mimo że umowy dotyczyły sąsiednich odcinków tej samej drogi, ich realizacja wymuszała rozwiązywania innych zagadnień projektowych i technicznych.
Podczas projektowania odcinka Brzozowo – Miękowo w krótkim terminie musieliśmy ustalić przebieg nowej drogi ekspresowej wzdłuż istniejącej DK3, z uwzględnieniem powiązań z istniejącym układem komunikacyjnym, należało także uwzględnić uwarunkowania środowiskowe oraz rozwiązania technologiczne.Kolejny odcinek: Miękowo – Rzęśnica wymagał punktowych rozwiązań dla obiektów ekologicznych oraz zaprojektowania dodatkowych jezdni dla istniejącej drogi. Dla tego odcinka należało uzyskać kilka decyzji ZRID, zatem musieliśmy być w stałym kontakcie z Urzędem Wojewódzkim i organem odwoławczym – Ministerstwem Infrastruktury. Zarówno po stronie Projektanta, jak i Generalnego Wykonawcy oba odcinki były realizowane przez różne zespoły. Mimo to na obu odcinkach współpraca układała się dobrze, dzięki czemu projekt został wykonany terminowo i prawidłowo, ale co chyba najważniejsze, w formule „Projektu i Buduj”, zastosowano optymalne rozwiązania dla wszystkich branż. Wykonanie robót, które wiąże się z prowadzeniem Nadzorów Autorskich, obecnie zbliża się do końca, co umożliwi przekazanie tej ważnej drogi do użytkowania. Mamy nadzieję, że również Inwestor, z którym współpracę także oceniamy jako bardzo dobrą, jest zadowolony z końcowego rezultatu.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja
Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, w wywiadzie z redakcją „Magazynu Autostrady” podzielił się refleksjami na temat swojej 25-letniej kariery oraz ewolucji branży drogowej w Polsce. Jego osiągnięcia, takie jak budowa nowoczesnego zarządu dróg oraz wdrożenie Wytycznych Technicznych ZDW, stały się fundamentem rozwoju i...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
W artykule zaprezentowano założenia projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Jego celem jest popularyzacja wiedzy o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym wśród dzieci i młodzieży. Idea projektu zakłada propagowanie oraz upowszechnianie rzetelnej i aktualnej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców (od etapu poszukiwania złóż kopalin poprzez ich eksploatację, produkcję surowców mineralnych i ich użytkowanie, a także – tam gdzie to możliwe – recykl...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Jednonaczyniowe koparki hydrauliczne
Koparki są podstawową maszyną do wykonywania robót ziemnych w kopalniach surowców mineralnych. Ich podział jest dokonywany według cech konstrukcyjnych mających wpływ na eksploatację samych maszyn i technologię wykonywania czynności roboczych. Koparki jednonaczyniowe ogólnie dzieli się według rodzajów osprzętu i podwozia, źródła napędu, rodzaj przeniesienia napędu na osprzęt oraz sposobu przeniesienia napędu [2]. Koparki jednonaczyniowe są maszynami roboczymi przeznaczonymi przede wszystkim do...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Budowa nawierzchni drogowych stanowi kluczowy element infrastruktury miejskiej, wymagający precyzyjnego planowania i wykonania. Wśród różnorodnych typów nawierzchni nawierzchnie podatne i półsztywne z asfaltową warstwą ścieralną wyróżniają się swoją trwałością i odpornością na obciążenia. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane, te innowacyjne konstrukcje nawierzchni nie tylko zapewniają komfort podróży, ale również wpływają pozytywnie na bezpieczeństwo użytkowników dróg. W artykule przybliżono...
Zasady organizacji ruchu drogowego
Kwestie związane z organizacją i urzędami odpowiedzialnymi za organizację ruchu drogowego są zawarte w ustawie prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzeniu w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem. Wątpliwości w praktyce budzi to, czy zmianę organizacji ruchu należy skonsultować z okolicznymi mieszkańcami. Ogólne zasady dotyczące organizacji ruchu drogowego i kompetencji poszczególnych urzędów w tej kwestii zawiera art. 10 Usta...
O obliczeniach dynamicznych konstrukcji mostowych
W artykule przedstawiono przykłady analiz dynamicznych i ich efektów dotyczące kilku obiektów mostowych z praktyki zawodowej autora. Projektowanie obiektów mostowych opiera się w głównej mierze na obliczeniach statycznych, w których efekty dynamiczne związane z ruchem pojazdów lub pieszych są uwzględniane w sposób przybliżony za pomocą tzw. współczynników dynamicznych. W niektórych jednak przypadkach – w szczególności dotyczy to mostów kolejowych na liniach dużych prędkości lub lekkich kładek...
PGE Ekoserwis stawia na nowoczesne rozwiązania
PGE Ekoserwis uruchamia nowy łatwo przestawny węzeł betoniarski, który może wytworzyć nawet 200 ton produktu na godzinę. Instalacja ta na bazie ubocznych produktów spalania i wydobycia będzie przygotowywać materiały, które posłużą między innymi w inżynierii drogowej, w rekultywacjach, makroniwelacjach czy też podczas likwidacji wyłączonych z eksploatacji szybów. Jej zaletami są mobilność oraz wysoka precyzja dozowania składników. Nowoczesne oprogramowanie sprawia, że produkty końcowe, czyli m...
Ronda ‒ problematyka uszkodzeń nawierzchni
W artykule przybliżono podstawowe zapisy przepisów techniczno-budowlanych oraz wytycznych rekomendowanych zawierające zasady projektowania rond oraz ich nawierzchni. Przeanalizowano specyficzne warunki oddziaływania pojazdów na nawierzchnie oraz wskazano czynniki wpływające na jej trwałość. Zwrócono uwagę na pewne trudności z prawidłowym podejściem do projektowania niektórych elementów rond wynikające z nieprecyzyjnych wytycznych krajowych. Historię rond zapoczątkował Pierre L’Enfant, który w...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
II (32) SEMINARIUM „MOSTY. BUDOWA, WZMACNIANIE, PRZEBUDOWA”
W dniach 18 - 19.04.2024 roku w Poznania odbyło się seminarium...
Intertraffic Amsterdam 2024 – ekosystem stworzony dla przyszłej mobilności
Intertraffic Amsterdam, wiodące na świecie wydarzenie branżowe w zakresie infrastruktury,...
Spektakularne premiery produktów, osiem firm z nagrodami – za nami odnowiona formuła targów Autostrada Nowa Infrastruktura
54 firmy, m.in. z Polski, Malezji, Niemiec oraz Szwecji zaprezentowały...
III Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych – Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach samorządowych
4 kwietnia 2024 r. odbyło się pierwsze spotkanie III cyklu Ogólnopolskiego Forum Administ...