S3 Brzozowo – Miękowo – Rzęśnica
Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa drogi S3 na odcinku Miękowo – koniec obw. Brzozowa wraz z rozbudową odcinka Miękowo-Rzęśnica.
Opisywany odcinek jest zlokalizowany na terenie województwa zachodniopomorskiego, w powiecie goleniowskim, na terenach gmin Goleniów, Przybiernów i Stepnica. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę, wybudowanie obwodnicy Brzozowa w ciągu S3 oraz dostosowanie drogi krajowej nr 3 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Brzozowo – Miękowo. Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi ekspresowej S3 oraz oddanie do użytkowania drogi ekspresowej S3. Realizacja będzie czynnikiem sprzyjającym ożywieniu gospodarczemu ze względu na możliwości wzrostu popytu na usługi i towary krajowe. W zakresie inwestycji budowlanych przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw wykonawczych, jak również innych podmiotów gospodarczych obsługujących budownictwo. Zamawiającym inwestycję jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie, a wykonawcą Budimex. Kontrakt jest realizowany w formule „projektuj i buduj”.
Brzozowo – Miękowo
Pierwsze z zadań obejmuje budowę odcinka o nawierzchni podatnej, długości 22,4 km, szerokości 25,5 m, przekroju dwujezdniowym i klasie technicznej S. Inwestycja będzie przebiegać głównie przez tereny leśne. W ramach kontraktu zostaną wybudowane węzły drogowe: Brzozowo, Przybiernów, Babigoszcz. Obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową oraz drogami obsługującymi przyległy teren. Dodatkowo zrealizowane zostaną przepusty i przejścia dla zwierząt i płazów.
Miękowo – Rzęśnica
W rama...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić dostęp?
- Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
- Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
- Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Komentarz firmy
Marcin Sokalski
Key Account Manager
Geo Globe Polska Sp. z o.o. sp. k.Dzięki systemowi geosiatki komórkowej można wykorzystać w pełni unikatowe własności budowli wodnych. Jest to możliwe m.in. dzięki wypełnianiu komórek różnymi materiałami, jak np. grunt, kruszywa lub beton, co pozwala na dostosowanie rodzaju i masy wypełnienia do oczekiwanych warunków hydraulicznych, konstrukcyjnych i geotechnicznych. Geosiatki komórkowe oferują szereg rodzajów elastycznych zabezpieczeń dla otwartych cieków budowli wodnych. System zapewnia stabilność i ochronę obiektów narażonych na działanie sił erozyjnych. W ramach inwestycji pod nazwą: „Budowa obwodnicy Brzozowa w ciągu S3 oraz dostosowanie drogi krajowej nr 3 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Brzozowo – Miękowo” zaplanowano budowę 25 zbiorników retencyjnych na podstawie sprawdzającego się w każdych warunkach systemu geosiatki komórkowej. Na wszystkich obiektach zastosowanie znalazła geosiatka komórkowa Geomaxx. Geosiatka komórkowa została użyta do wzmocnienia zarówno skarp o maksymalnym nachyleniu 1:2, jak i wykonania opaski na dnie każdego ze zbiorników. Do wypełnienia użyto kruszywa łamanego (opaska na dnie) oraz humusu (skarpy). W ostatnich latach geosiatki komórkowe Geomaxx stają się technologią dominującą podczas projektowania i realizacji wielu budowli wodnych.Z uwagi na łatwość instalacji, wysoką jakość produktów, ale przede wszystkim trwałość samej instalacji, tendencja wykorzystywania Komórkowego Systemu Ograniczającego zwiększa się z roku na rok.
Michał Czauderna
Dyrektor Zarządzający, Koordynator projektowania
Biuro Projektów TRAKT KatowiceBiuro Projektów TRAKT na początku 2018 r. podpisało dwie umowy z Generalnym Wykonawcą – firmą BUDIMEX S.A. – na kompleksowe prace projektowe, dotyczące drogi ekspresowej S3. Koordynowaniem prac projektowych zajmowało się Biuro Techniczne BUDIMEX. Mimo że umowy dotyczyły sąsiednich odcinków tej samej drogi, ich realizacja wymuszała rozwiązywania innych zagadnień projektowych i technicznych.
Podczas projektowania odcinka Brzozowo – Miękowo w krótkim terminie musieliśmy ustalić przebieg nowej drogi ekspresowej wzdłuż istniejącej DK3, z uwzględnieniem powiązań z istniejącym układem komunikacyjnym, należało także uwzględnić uwarunkowania środowiskowe oraz rozwiązania technologiczne.Kolejny odcinek: Miękowo – Rzęśnica wymagał punktowych rozwiązań dla obiektów ekologicznych oraz zaprojektowania dodatkowych jezdni dla istniejącej drogi. Dla tego odcinka należało uzyskać kilka decyzji ZRID, zatem musieliśmy być w stałym kontakcie z Urzędem Wojewódzkim i organem odwoławczym – Ministerstwem Infrastruktury. Zarówno po stronie Projektanta, jak i Generalnego Wykonawcy oba odcinki były realizowane przez różne zespoły. Mimo to na obu odcinkach współpraca układała się dobrze, dzięki czemu projekt został wykonany terminowo i prawidłowo, ale co chyba najważniejsze, w formule „Projektu i Buduj”, zastosowano optymalne rozwiązania dla wszystkich branż. Wykonanie robót, które wiąże się z prowadzeniem Nadzorów Autorskich, obecnie zbliża się do końca, co umożliwi przekazanie tej ważnej drogi do użytkowania. Mamy nadzieję, że również Inwestor, z którym współpracę także oceniamy jako bardzo dobrą, jest zadowolony z końcowego rezultatu.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych
Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Artykuł analizuje rozkład uszkodzeń taśmy przenośnikowej z linkami stalowymi. Badania przeprowadzone w KWB Bełchatów w ramach projektu POIR.01.01.01-00-1194/19 przy użyciu systemu DiagBelt+ wykazały różne rozkłady uszkodzeń mogące wynikać z nieprawidłowości w punktach podawania urobku. Wyniki mogą pomóc w ocenie poprawności projektu przenośnika, minimalizując ryzyko awarii i wydłużając żywotność taśm. Artykuł przedstawia analizę rozkładu uszkodzeń rdzenia taśmy z linkami stalowymi na przekroj...
Warunki geotechniczne podłoża a ocena grupy jego nośności
W artykule przedstawiono problematykę oceny warunków gruntowo-wodnych dla projektowanych nawierzchni drogowych. Wskazano potencjalne błędy w klasyfikacji warunków prostych i złożonych, a także odpowiednią grupę nośności podłoża. Szczególną uwagę zwrócono na występowanie gruntów słabonośnych oraz nasypów, dla których zaproponowano nową, praktyczną definicję. Na przykładach zilustrowano powszechne błędy w określaniu grup nośności podłoża. Podłoże gruntowe jest nieodłączną częścią obiektów budow...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Forum dyskusyjne: Zwiększenie odporności mostów na zagrożenia powodziowe – kluczowe strategie
Zmiany klimatyczne na świecie są faktem. Ostatnia powódź w Europie Środkowej, szczególnie w dorzeczu Odry we wrześniu 2024 r., skłania do refleksji nad bezpieczeństwem użytkowania obecnie projektowanych i budowanych obiektów drogowych. Wydaje się, że konieczne jest przygotowanie ogólnopolskiego programu zabezpieczenia przed powodzią, którego wdrożenie spowoduje minimalizację skutków powodzi. W tym programie, obok budowy systemu obiektów hydrotechnicznych, powinna znaleźć się także budowa most...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Warunki geotechniczne podłoża a ocena grupy jego nośności
W artykule przedstawiono problematykę oceny warunków gruntowo-wodnych dla projektowanych nawierzchni drogowych. Wskazano potencjalne błędy w klasyfikacji warunków prostych i złożonych, a także odpowiednią grupę nośności podłoża. Szczególną uwagę zwrócono na występowanie gruntów słabonośnych oraz nasypów, dla których zaproponowano nową, praktyczną definicję. Na przykładach zilustrowano powszechne błędy w określaniu grup nośności podłoża. Podłoże gruntowe jest nieodłączną częścią obiektów budow...
Kalendarium
Relacje
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...
Jubileusz XX-lecia Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego
Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego (SPW) obchodziło jubileusz XX-lecia swojej działalności, u...