S3 Brzozowo – Miękowo – Rzęśnica
Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa drogi S3 na odcinku Miękowo – koniec obw. Brzozowa wraz z rozbudową odcinka Miękowo-Rzęśnica.
Opisywany odcinek jest zlokalizowany na terenie województwa zachodniopomorskiego, w powiecie goleniowskim, na terenach gmin Goleniów, Przybiernów i Stepnica. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę, wybudowanie obwodnicy Brzozowa w ciągu S3 oraz dostosowanie drogi krajowej nr 3 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Brzozowo – Miękowo. Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie drogi ekspresowej S3 oraz oddanie do użytkowania drogi ekspresowej S3. Realizacja będzie czynnikiem sprzyjającym ożywieniu gospodarczemu ze względu na możliwości wzrostu popytu na usługi i towary krajowe. W zakresie inwestycji budowlanych przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw wykonawczych, jak również innych podmiotów gospodarczych obsługujących budownictwo. Zamawiającym inwestycję jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Szczecinie, a wykonawcą Budimex. Kontrakt jest realizowany w formule „projektuj i buduj”.
Brzozowo – Miękowo
Pierwsze z zadań obejmuje budowę odcinka o nawierzchni podatnej, długości 22,4 km, szerokości 25,5 m, przekroju dwujezdniowym i klasie technicznej S. Inwestycja będzie przebiegać głównie przez tereny leśne. W ramach kontraktu zostaną wybudowane węzły drogowe: Brzozowo, Przybiernów, Babigoszcz. Obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z drogą ekspresową oraz drogami obsługującymi przyległy teren. Dodatkowo zrealizowane zostaną przepusty i przejścia dla zwierząt i płazów.
Miękowo – Rzęśnica
W rama...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.
Dlaczego warto wykupić dostęp?
- Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
- Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
- Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Komentarz firmy
Marcin Sokalski
Key Account Manager
Geo Globe Polska Sp. z o.o. sp. k.Dzięki systemowi geosiatki komórkowej można wykorzystać w pełni unikatowe własności budowli wodnych. Jest to możliwe m.in. dzięki wypełnianiu komórek różnymi materiałami, jak np. grunt, kruszywa lub beton, co pozwala na dostosowanie rodzaju i masy wypełnienia do oczekiwanych warunków hydraulicznych, konstrukcyjnych i geotechnicznych. Geosiatki komórkowe oferują szereg rodzajów elastycznych zabezpieczeń dla otwartych cieków budowli wodnych. System zapewnia stabilność i ochronę obiektów narażonych na działanie sił erozyjnych. W ramach inwestycji pod nazwą: „Budowa obwodnicy Brzozowa w ciągu S3 oraz dostosowanie drogi krajowej nr 3 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Brzozowo – Miękowo” zaplanowano budowę 25 zbiorników retencyjnych na podstawie sprawdzającego się w każdych warunkach systemu geosiatki komórkowej. Na wszystkich obiektach zastosowanie znalazła geosiatka komórkowa Geomaxx. Geosiatka komórkowa została użyta do wzmocnienia zarówno skarp o maksymalnym nachyleniu 1:2, jak i wykonania opaski na dnie każdego ze zbiorników. Do wypełnienia użyto kruszywa łamanego (opaska na dnie) oraz humusu (skarpy). W ostatnich latach geosiatki komórkowe Geomaxx stają się technologią dominującą podczas projektowania i realizacji wielu budowli wodnych.Z uwagi na łatwość instalacji, wysoką jakość produktów, ale przede wszystkim trwałość samej instalacji, tendencja wykorzystywania Komórkowego Systemu Ograniczającego zwiększa się z roku na rok.
Michał Czauderna
Dyrektor Zarządzający, Koordynator projektowania
Biuro Projektów TRAKT KatowiceBiuro Projektów TRAKT na początku 2018 r. podpisało dwie umowy z Generalnym Wykonawcą – firmą BUDIMEX S.A. – na kompleksowe prace projektowe, dotyczące drogi ekspresowej S3. Koordynowaniem prac projektowych zajmowało się Biuro Techniczne BUDIMEX. Mimo że umowy dotyczyły sąsiednich odcinków tej samej drogi, ich realizacja wymuszała rozwiązywania innych zagadnień projektowych i technicznych.
Podczas projektowania odcinka Brzozowo – Miękowo w krótkim terminie musieliśmy ustalić przebieg nowej drogi ekspresowej wzdłuż istniejącej DK3, z uwzględnieniem powiązań z istniejącym układem komunikacyjnym, należało także uwzględnić uwarunkowania środowiskowe oraz rozwiązania technologiczne.Kolejny odcinek: Miękowo – Rzęśnica wymagał punktowych rozwiązań dla obiektów ekologicznych oraz zaprojektowania dodatkowych jezdni dla istniejącej drogi. Dla tego odcinka należało uzyskać kilka decyzji ZRID, zatem musieliśmy być w stałym kontakcie z Urzędem Wojewódzkim i organem odwoławczym – Ministerstwem Infrastruktury. Zarówno po stronie Projektanta, jak i Generalnego Wykonawcy oba odcinki były realizowane przez różne zespoły. Mimo to na obu odcinkach współpraca układała się dobrze, dzięki czemu projekt został wykonany terminowo i prawidłowo, ale co chyba najważniejsze, w formule „Projektu i Buduj”, zastosowano optymalne rozwiązania dla wszystkich branż. Wykonanie robót, które wiąże się z prowadzeniem Nadzorów Autorskich, obecnie zbliża się do końca, co umożliwi przekazanie tej ważnej drogi do użytkowania. Mamy nadzieję, że również Inwestor, z którym współpracę także oceniamy jako bardzo dobrą, jest zadowolony z końcowego rezultatu.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Marcin Skrobisz: Dyrektor egzekwuje przestrzeganie przepisów, rozumiejąc jednocześnie realia prowadzenia kopalń
Marcin Skrobisz, dyrektor Okręgowego Urzędu Górniczego w Krakowie, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” przedstawia swoją wizję nowoczesnego nadzoru górniczego, który łączy profesjonalizm z otwartością na dialog z branżą, i wskazuje, że kluczowe jest nie tylko egzekwowanie przepisów, ale także wspieranie przedsiębiorców w działaniach na r...
Głosem branży: Innowacje i zrównoważony rozwój w wydobyciu kruszyw. Wyzwania i strategie dla przyszłości
W obliczu rosnącego zapotrzebowania na surowce budowlane, szczególnie kruszywa, kwestia efektywnego wydobycia oraz zarządzania zasobami naturalnymi staje się kluczowa zarówno w Polsce, jak i na świecie. Przemiany w tym obszarze nie tylko wpływają na gospodarki krajowe, ale także na środowisko, w którym eksploatacja surowców wiąże się z wieloma wyzwaniami, takimi jak zużycie energii czy generowanie odpadów. Poniżej przedstawiamy prognozy dotyczące przyszłości zasobów kruszyw oraz innowacje, kt...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Ochrona przed obrywami skalnymi
W artykule skupiono się na zagrożeniach, jakie obrywy skalne stwarzają dla kopalń odkrywkowych, oraz na zaawansowanych technikach zabezpieczających, które są stosowane w celu minimalizacji tych ryzyk. Kopalnie odkrywkowe, dzięki specjalistycznym metodom, są w stanie skutecznie chronić zarówno pracowników, jak i infrastrukturę przed potencjalnymi wypadkami spowodowanymi obrywami skalnymi. Tekst porusza także temat monitorowania stabilności skał za pomocą zaawansowanych technologii, takich jak ...
Praktyczne aspekty stosowania domieszek w betonie
W artykule omówiono praktyczne aspekty stosowania domieszek w betonie, zwracając uwagę na ich rolę w poprawie jakości, trwałości i efektywności kosztowej konstrukcji. Podkreślono także niezbędne warunki dla skutecznej modyfikacji betonu, takie jak prawidłowe zaprojektowanie składu i technologii wykonania. Dodatkowo wskazano na ekonomiczne aspekty stosowania domieszek. Ogólna przydatność domieszek stosowanych w mieszankach betonowych jest ustalana zgodnie z normą PN-EN 934-2. Normy te określaj...
Szybka droga do bezpieczeństwa
W artykule skupiono się na rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, szczególnie na budowie dróg ekspresowych i autostrad. Autor podkreśla, że mimo problemów budowlanych i trudności z lokalizacją te nowoczesne rozwiązania są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Artykuł omawia także różnice w użytkowaniu tych dróg w porównaniu do tradycyjnych tras miejskich czy osiedlowych, podkreślając potrzebę odpowiedniego przygotowania kierowców do korzystania z dróg o dużych prędkościach. Dodat...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Geokrata komórkowa to nowoczesny materiał geosyntetyczny stosowany w budownictwie do stabilizacji gruntu, wzmacniania nawierzchni i ochrony przed erozją. Wykonana z wytrzymałego polietylenu (HDPE), tworzy przestrzenną siatkę, którą można wypełnić piaskiem, żwirem lub kruszywem. Dzięki swojej konstrukcji skutecznie rozkłada obciążenia, zapobiega osiadaniu terenu i wzmacnia infrastrukturę drogową, kolejową oraz hydrotechniczną. Jest trwała, łatwa w montażu i przyjazna dla środowiska, co czyni j...
Ciemna strona światła: problem zanieczyszczenia światłem
Zanieczyszczenie światłem to problem, który dotyka całego terytorium Polski. Odpowiednie oświetlenie podnosi poziom bezpieczeństwa, funkcjonalność i estetykę danej przestrzeni, jednak nadmiar światła lub niewłaściwe jego użycie prowadzi do miejskich zjawisk „blasku nieba”, które wpływają na zdrowie ludzi oraz ekosystemy. Problem zanieczyszczenia światłem coraz częściej jest uwzględniany w raportach o oddziaływaniu inwestycji na środowisko. Światło jest jednym z kluczowych elementów wpływający...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
W artykule omówiono kluczowe aspekty utrzymania dróg, zapewniające bezpieczeństwo, przejezdność i efektywność transportu. Podkreślono znaczenie monitorowania nawierzchni, racjonalnego planowania modernizacji oraz stosowania zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa. Autor wskazuje na specyfikę utrzymania ulic miejskich, wymagających większej uwagi ze względu na natężenie ruchu i gęstą infrastrukturę. Artykuł akcentuje konieczność optymalizacji działań w celu minimalizacji kosztów i zwiększenia t...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Budowa dróg i obiektów inżynierskich to złożony proces, wymagający skrupulatnego planowania i realizacji na każdym etapie. Kluczowymi elementami tego procesu są roboty przygotowawcze, roboty ziemne oraz prace związane z konstrukcją nawierzchni. Poprawne wykonanie tych działań ma bezpośredni wpływ na trwałość, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność powstającej infrastruktury. W artykule omówiono zakres prac przygotowawczych, szczegóły związane z robotami ziemnymi oraz najważniejsze aspekty technol...
Kalendarium
Relacje

VII Forum Dróg Publicznych „Budowa, remont oraz utrzymanie lokalnej infrastruktury drogowej”

32. Międzynarodowe Targi Sprzętu Oświetleniowego ŚWIATŁO 2025
12-14 marca 2025 roku w Warszawie odbyły się 32. Międzynarodowe Targi Sprzętu Oświetlenio...

46. Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii
10-13 marca 2025 r. w Szklarskiej Porębie odbyła się 46. Zimowa Szkoła Mechaniki Górotwor...

V Konferencja Drogowo-Kruszywowa „Materiały, surowce, technologie wykorzystywane przy projektowaniu i budowie nawierzchni drogowych”