Recykling mieszanek mineralno-asfaltowych – uwarunkowania prawne

Warunki dotyczące stężeń odcieku próbki

Należy podkreślić, że zgodnie z § 2 ust. 2 warunki dotyczące stężeń odcieku próbki nie będą mieć zastosowania w przypadku odpadów destruktu asfaltowego, dla których istnieją dowody, że powstały z mieszanki mineralno-asfaltowej wyprodukowanej po 31 grudnia 2000 r., wykorzystanej do budowy, przebudowy lub remontu dróg. Przyjmuje się, że odpady te nie zawierają wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych. Co potwierdzi wynik negatywny przy oznaczaniu obecności wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych metodą, o której mowa w załączniku nr 2 do projektu rozporządzenia. Data graniczna 31 grudnia 2000 r. stanowi cezurę czasową, od której można przyjąć pewność stosowania wyłącznie asfaltów naftowych do budowy dróg.

Niejasne zapisy w projekcie

Przygotowując najnowszą wersję projektu rozporządzenia, Ministerstwo przychyliło się do niektórych propozycji zmian zgłoszonych przez organizacje branżowe na etapie konsultacji publicznych. Niemniej, w obecnej wersji projektu nadal można dostrzec kilka niewyjaśnionych zagadnień. Te w przyszłości mogą stać się zarzewiem sporów interpretacyjnych i problemów w zakresie praktycznego zastosowania projektowanych przepisów.

Jednym z nich, bardzo istotnym, jest, czy przepis § 1 pkt 2) projektowanego rozporządzenia, w zestawieniu z art. 3 ust. 1 pkt 6 obowiązującej ustawy o odpadach należy rozumieć w taki sposób, że dopuszcza on pozyskiwanie w trakcie robót budowlano-rozbiórkowych destrukt asfaltowy. Taki, który od momentu jego pozyskania (a nie dopiero po przeprowadzeniu odzysku) nie byłby odpadem, a w konsekwencji nie byłby objęty rozporządzeniem, o ile:

  1. wykonawca ro...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.