Przemysław Dąbrowski: Tworzenie infrastruktury drogowej to szukanie kompromisów

W jaki sposób Zarząd radzi sobie ze wzmacnianiem nośności zarządzanej sieci drogowej? Jakie technologie są do tego wykorzystywane?

Przemysław Dąbrowski: Zdecydowaliśmy się w przypadku modernizacji naszych dróg na wymianę podbudowy, tak by osiągać nośność 11,5 t na oś. W takim standardzie modernizowaliśmy m.in. DW nr: 240, 251, 255, 559. W przypadku części dróg o mniejszych natężeniach dróg wbudowujemy geosiatki. To bardzo funkcjonalne wzmocnienie połączenia nowych dwóch różnych konstrukcji lub konstrukcji nowej i starej i przynosi efekt, na którym bardzo nam zależy, czyli ogranicza powstawanie spękań i kolein.

Jaka technologia nawierzchniowa dominuje w Pana rejonie i skąd ten wybór?

Przemysław Dąbrowski: Dominują u nas nawierzchnie z asfaltobetonu. Wynika to przede wszystkim z bardzo dużego doświadczenia firm wykonawczych, ich parków technologicznych, a także dostępności surowców używanych do tak przygotowywanych do mieszanek. Ma to przełożenie na cenę. Przy wyzwaniach finansowych, z jakimi teraz muszą radzić sobie samorządy, ma to ogromne znaczenie.


W ostatnich latach Zarząd był skupiony na kompleksowej przebudowie dróg, które zapewniają wygodny dojazd do istniejących lub budowanych tras szybkiego ruchu. Jakie kroki poczyniono, aby umocnić spójność komunikacyjną regionu?

Kontynuujmy te działania. Stąd wspomniane wcześniej modernizacje dróg wojewódzkich nr 240 i 251 (pod kątem dostępności do S5) oraz DW nr 265 (pod kątem dostępności do A1). Przed nami kolejne zadania związane z poprawą dojazdu do autostrady A1 (DW nr: 266, 269, 270 i 548) i trasy ekspresowej S5 (DW nr: 245, 254). Modernizujemy też drogi będące naturalny...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.