Prefabrykowany żelbetowy most kolejowy w ciągu LKE 59

Przekrój prefabrykatu dobrano tak, aby oprócz przepływu wody zapewnić swobodne przejście dla zwierząt po obu stronach cieku. Z uwagi na etapowanie prac wprowadzono dwukierunkowy ruch pociągów po jednym torze. W ciągu toru nr 1zabudowano tymczasowa blachownicowa konstrukcja odciążająca.

Rys. 1. Zaprojektowany obiekt. Przekroje podłużny i poprzeczny

Budowa

Na uprzednio przygotowanym fundamencie płytowym zostały ustawione prefabrykaty ustroju nośnego.
W połowie marca przystąpiono do montażu prefabrykatów. Elementy o wymiarach 7,62 m rozpiętości, 1,83 m głębokości oraz masie 14 Mg każdy zostały dostarczone na plac budowy. Następnie bezpośrednio z samochodu były układane na podporach. Nadmienić należy, że operacja rozładunku oraz montażu odbywała się z użyciem 2 żurawi kołowych. Użyto sprzętu o udźwigu 160 Mg oraz 35 Mg. Elementy są dostarczane na miejsce wbudowania w pozycji „na boku”. Element musi więc zostać odwrócony tak, aby można go właściwie ustawić na podporach. Przedmiotowy most nie jest dużym obiektem. Całość przęsła składa się łącznie z 8 sztuk prefabrykatów.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Zyskasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji papierowej
  • Otrzymasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji online
  • Przeczytasz każdy artykuł dostępny w serwisie opublikowany na łamach „Magazynu Autostrady”, „Mosty”, „Kruszywa” i „Drogi Publiczne”
  • Otrzymasz dostęp do materiałów w „Katalogu realizacji” zawierającej najciekawsze realizacje drogowo-mostowe oraz wdrożenia w kopalniach odkrywkowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.