Pianobeton w budowie dróg rowerowych – budować szybko, łatwo, efektywniej

A co ze spadkami?

Omówione powyżej warianty budowy dróg rowerowych z warstwą podbudowy z pianobetonu zakładają maksymalną wartość pochylenia podłużnego niwelety 3% (dla pianobetonu PB600) i 4% (dla pianobetonu PB800). W takiej sytuacji nie ma też konieczności stosowania szalunków czy dodatków, które ograniczałyby spływanie pianobetonu przed jego związaniem.

Jeśli niweleta drogi jest większa niż 4%, konieczne jest natomiast wykonanie szalowania oraz grubszej warstwy nośnej. Nadawanie wymaganych pochyleń można wykonać po upływie 24 godzin.

Rys. 3. Droga rowerowa

Proste rozwiązanie

Ogromną korzyścią płynącą z zastosowania pianobetonu w budowie dróg rowerowych jest prostota tej technologii. Ogranicza się jedynie do korytowania na 15-20 cm i przykrycia wybraną warstwą zamykającą. Nie ma potrzeby budowy krawężników, zagęszczania gruntu, nawożenia kruszywa. Cały proces technologiczny wykonywania warstwy nawierzchni drogowej z pianobetonu jest wykonywany na miejscu budowy w sposób ciągły (in-situ). Spienianie betonu odbywa się w sposób ciągły za pomocą specjalistycznej maszyny do produkcji pianobetonu – to właśnie dzięki niej do mieszanki zostają mechanicznie wprowadzone pęcherzyki powietrza, które zostają w niej uwięzione po zastygnięciu. Spieniony materiał podawany jest w miejsce zabudowy specjalną pompą.Chroni ona strukturę piany i gwarantuje zamknięcie powierzchni porów powietrznych ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.