Most przez Wisłę w Krakowie w ciągu LK E30

Parametry geometryczne mostu

Typ konstrukcji network arch
Pomost: C50/60 sprężony
Łuki S460 stal + S460 HD/HL
Wieszaki S520 prętowe
Stężenia S355 rurowe
Przęsła 49,5 m + 116 m + 63,5 m
Długość całkowita 234,2 m
Wyniesienie łuku 15%
Prędkość projektowa 160 km/h
Obciążenie użytkowe α + 2

Most przez Wisłę w Krakowie – parametry geometryczne

Przebudowa linii kolejowej E30

Godny uwagi jest fakt, że projekt przebudowy linii kolejowej E30 zakłada również, oprócz budowy mostu, ułożenie 65 km nowych torów (budowa lub wymiana), montaż lub wymianę 200 rozjazdów, przebudowę stacji i przystanków osobowych oraz budowę nowych przystanków osobowych dla potrzeb kolei aglomeracyjnej, co wraz z gminnymi obiektami towarzyszącymi typu park & drive będzie miało znaczący wpływ na system komunikacyjny aglomeracji krakowskiej. Zmodernizowane zostaną również zabytkowe wiadukty w centrum Krakowa. Podsumowując, łącznie projekt dotyczy 52 obiektów inżynieryjnych – zarówno nowo budowanych, jak i przebudowywanych. Pięć najważniejszych zyska efektowne oświetlenie, w tym mosty przez Wisłę, ale także wiadukt nad ul. Grzegórzecką. W ścisłym centrum Krakowa wybudowane zostaną także dwie bardzo długie estakady kolejowe (245 i 445 m). Zastąpią one wysoki i szeroki nasyp kolejowy i połączą dotychczas funkcjonalnie rozdzielone części miasta. W najbliższej okolicy estakad i sąsiadujących z nimi wiaduktów powstanie nowa publiczna przestrzeń użytkowa.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.