Wyszukaj w serwisie

Most kolejowy w Dąbrowie Górniczej z zastosowaniem zespolenia composite dowels. Opracowanie nowego systemu zespolonych mostów kolejowych – cz. I

Most kolejowy, który przedstawiono w artykule jest przykładem zastosowania nowego rozwiązania mostu kolejowego o małej wysokości konstrukcyjnej. Zakłada się ogólny typ przekroju zespolonego i zespolenie typu composite dowels. Rozwiązanie może być stosowane dla rozpiętości do ok. 30 m i ma być konkurencyjnym rozwiązaniem dla stalowych belek z płytą ortotropową. Most został zaprojektowany i zbudowany w ciągu ok. roku, tak samo jak technologia została opracowana w tym czasie. Opisano proces projektowania i budowy.

Idea zastosowania zbrojenia zewnętrznego w kształtowaniu konstrukcji dźwigarów głównych kolejowego obiektu inżynieryjnego po raz pierwszy (i jak dotąd w tej formie tylko w tym przypadku) znalazła zastosowanie w 2012 r. w konstrukcji małego wiaduktu położonego niedaleko Spergau w Niemczech. Jego konstrukcję opisano w pozycji [1]. Jest to konstrukcja ramowa, jednonawowa o rozpiętości w osiach podpór równej 13,00 m i ze zbrojeniem zewnętrznym zarówno na kierunku poprzecznym, jak i podłużnym. Zespolenie pomiędzy stalą a betonem zostało zrealizowane poprzez zastosowanie technologii composite dowels.

Wiadukt zaproponowany przez SSF jest stosunkowo [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.