Marek Orłowski: Zależy nam na dobrym oświetleniu

Jak wypada ona na tle rynku światowego?

Marek Orłowski: Tak jak wspomniałem, technologia LED daje możliwość kreowania nowych, innowacyjnych produktów, które tworzą polscy przedsiębiorcy. Polscy producenci skutecznie konkurują z najpoważniejszymi, globalnymi graczami. Rozwiązania oświetleniowe zrealizowane w niejednym polskim mieście śmiało mogą konkurować z rozwiązaniami, które oferują najbardziej znane metropolie.

Zrobiliśmy w tym zakresie sporo, ale trzeba jednak pamiętać, że większość drogowego sprzętu oświetleniowego w Polsce stanowią oprawy oświetleniowe z wysokoprężnymi sodowymi źródłami światła oraz lampy metalohalogenkowe o mocy od 50 do 400 W.

Średni wiek instalacji oświetlenia ulicznego należącego do gmin na terenie Polski wynosi 10-15 lat, przy czym często na terenie miast i gmin można spotkać oprawy 20-letnie i starsze. Mamy więc w tym zakresie wiele jeszcze do zrobienia i mam nadzieję, że w procesie tym będą aktywnie uczestniczyły firmy polskie.

PZPO zrzesza producentów, dystrybutorów sprzętu oświetleniowego oraz firmy działające na polskim rynku oświetleniowym. Jak wygląda współpraca przedstawicieli firm, którzy tak naprawdę na co dzień ze sobą konkurują?

Marek Orłowski: Poruszyła Pani bardzo waży aspekt działalności naszego Związku. Udało nam się stworzyć platformę wymiany myśli i poglądów. Czy było łatwo? Odpowiem, że nie. Początki były bardzo trudne, ale udało się. Może dlatego, że zwykle spotykamy się w gronie właścicieli i prezesów firm, a nie dyrektorów sprzedaży. Może też dlatego, że był to czas, kiedy polskie firmy były bardzo agresywnie i za pomocą wszelkich możliwych środków atakowane przez duże glob...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.