Droga ekspresowa S7 na odc. granica woj. mazowieckiego i świętokrzyskiego – węzeł drogowo-kolejowy w Skarżysku – Kamiennej

Nowy odcinek łączy wybudowany wcześniej fragment drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z istniejącym węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku- Kamiennej. Nowa droga biegnie po nowym śladzie na zachód od istniejącej trasy.

Przedmiotowa inwestycja została oddana do użytku na kilka miesięcy przed terminem kontraktowym. Nowym, blisko 8-km odcinkiem kierowcy pojechali w grudniu 2019 r. 18.12.2019 r. zostały oddane do ruchu odcinek trasy głównej oraz węzeł Skarżysko-Kamienna Zachód. Zamawiającym inwestycję jest Generalna Dyrekcja dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach, a wykonawcą Budimex S.A. Nadzór nad kontraktem sprawuje BBC Best Building Consultans. Realizacja jest współfinasowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Opis inwestycji

Dzięki wybudowaniu tytułowego odcinka zniknęło ostatnie jednojezdniowe wąskie gardło między granicą woj. świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą. Cała S7 na długości 200 km od granic Małopolski do Grójca posiada teraz pełne parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. Aktualnie cały 100-km odcinek S7 w granicach województwa świętokrzyskiego posiada pełne parametry drogi ekspresowej. Dzięki nowej drodze znacznie skrócony został czas podróżowania między Warszawą, Kielcami i Krakowem. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wyprowadzi także ruchu ciężki z miasta i poprawi komfort życia mieszkańców Skarżyska-Kamiennej.

Obiekty inżynierskie

W ramach inwestycji wykonano: dwa mosty, sześć wiaduktów drogowych (pięć w ciągu drogi S7 i jeden nad S7), dwa przejścia dla zwierząt średnich (dwa wiadukty w ciągu drogi S7), pięć przejść dla zwierząt małych (przepusty), trzy ściany oporowe oraz cztery mury oporowe. Zaplanowano również dwa węzły drogowe zapewniające powiązanie drogi ekspresowej z istniejącą siecią dróg publicznych...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Komentarz firmy

Oddanie do użytkowania tego niespełna 8-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 między granicą województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego a Skarżyskiem-Kamienną odegrało kluczową rolę w zapewnieniu spójności dłuższego ciągu drogowego, a także w znaczący sposób przyczyniło się do skrócenia czasu podróżowania między Warszawą, Kielcami i Krakowem, poprawy bezpieczeństwa ruchu i komfortu życia mieszkańców miasta.
Dzięki wybudowaniu skarżyskiego odcinka drogi S7 zniknął jej ostatni jednojezdniowy fragment między granicą województwa świętokrzyskiego i Małopolski a Grójcem, co oznacza, że na długości około 200 km droga ma już nieprzerwanie pełne parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. Również w granicach województwa świętokrzyskiego droga S7 stała ekspresowa na całej długości, czyli na odcinku około 100 km.
Mimo że zgodnie z kontraktem inwestycja powinna być ukończona w maju 2020 roku, to ciąg główny drogi ekspresowej S7 oraz węzeł Skarżysko-Kamienna Zachód udało się udostępnić kierowcom na pięć miesięcy przed tym terminem, czyli już w grudniu 2019 roku. Zgodnie z umową wykonawca będzie teraz kontynuował m.in. roboty przy budowie węzła Skarżysko-Kamienna Północ i dróg dojazdowych.
Budowę skarżyskiego odcinka drogi S7 poprzedziły działania podjęte przez inwestora na rzecz ochrony środowiska i minimalizacji oddziaływania inwestycji na środowisko usankcjonowane ostatecznymi decyzjami stosownych organów. GDDKiA wyszła naprzeciw oczekiwaniom ekologów i wprowadzając zmiany rozwiązań projektowych, zmniejszyła zajętość terenów cennych przyrodniczo, a także przeprowadziła, na podstawie decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, pod nadzorem przyrodniczym, skomplikowaną operację przesadzenia roślin żywicielskich dla chronionych gatunków motyli. Nie tylko w kontekście tych działań warto zaznaczyć, że inwestycja została dofinasowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość projektu to około 344,4 mln złotych, a kwota dofinansowania 156,9 mln złotych w ramach.

Krzysztof Strzelczyk, Dyrektor Oddziału GDDKiA w Kielcach

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, w wywiadzie z redakcją „Magazynu Autostrady” podzielił się refleksjami na temat swojej 25-letniej kariery oraz ewolucji branży drogowej w Polsce. Jego osiągnięcia, takie jak budowa nowoczesnego zarządu dróg oraz wdrożenie Wytycznych Technicznych ZDW, stały się fundamentem rozwoju i...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.