Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk, zadanie 2 oraz 3

Zadanie 2: Luzino – Szemud

Kontrakt obejmuje zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk na odcinku od węzła Luzino (bez węzła) do węzła Szemud (z węzłem) o długości ponad 10 km i nawierzchni asfaltowej. Wykonawcą odcinka jest firma Budimex S.A., a konsultantem firma ZBM S.A. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie województwa pomorskiego, w powiecie wejherowskim na terenie gmin Luzino oraz Szemud i stanowi fragment tzw. Trasy Kaszubskiej. Droga ekspresowa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny. Dostęp do drogi ekspresowej zapewni węzeł Szemud wykonany na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką DW224. Ponadto przebudowanych zostanie ok. 4,7 km istniejących dróg oraz powstaną nowe drogi lokalne zapewniające dojazd do nieruchomości i urządzeń technicznych o łącznej długości ok. 9,8 km.

W ramach budowy powstaje trzynaście obiektów inżynierskich: dwa mosty, jedna estakada, osiem wiaduktów oraz przejście dla zwierząt. Kontrakt obejmuje także m.in. budowę systemu odwodnienia z przepustami, urządzeniami do podczyszczania wód opadowych, zbiornikami retencyjnymi i retencyjno-infiltracyjnymi, budowę i przebudowę sieci energetycznych, wodociągowych, gazowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej. Wykonane zostaną także nowe nasadzenia zieleni o charakterze uzupełniającym, dogęszczającym, izolacyjno-osłonowym i ozdobnym. Zaś miejscach najbardziej narażonych na hałas ekrany akustyczne o łącznej długości ok. 1,7 km. Z racji pagórkowatego terenu, na którym umiejscowiony jest odcinek, i podmokłego gruntu niezbędne były prace hydrotechniczne i wzmocnienie podłoża gruntowego dla budowanych dróg oraz obiektów. Wartość kontraktu to 335,8 mln zł.

Zadanie 3: Szemud – Gdynia Wielki Kack

Trasa po...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Komentarz firmy

Mirosław Kaczmarski, Prezes Zarządu TARCOPOL Sp. z o.o.

Na kontrakcie „Budowa drogi ekspresowej S6 Słupsk – Gdańsk na odcinku Bożepole Wielkie – początek Obwodnicy Trójmiasta. Zadanie 3: węzeł Szemud (bez węzła) – węzeł Gdynia Wielki Kack (z węzłem)”, realizowanym przez firmę Polaqua, TARCOPOL jako Podwykonawca realizuje prace polegające na wykonaniu nawierzchni wiążącej i ścieralnej z asfaltu lanego. Nawierzchnie (wiążąca i ścieralna) wykonywane są na obiektach mostowych w technologii bezszwowej, co w połączeniu z zastosowaną izolacją, również bezszwową, stanowi 100% zabezpieczenia obiektu mostowego przed wpływem czynników atmosferycznych. Nawierzchnia układana jest na 23 obiektach różnej szerokości od 6 m do ponad 14 m. TARCOPOL posiada sprzęt zapewniający układanie nawierzchni w technologii bezszwowej do tych szerokości. Ze względu na zastosowaną technologię i pojawiające się trudności w jej realizacji przed przystąpieniem do wykonywania robót został bardzo skrupulatnie i dokładnie przeprowadzony proces zatwierdzenia wszystkich materiałów: mieszanki asfaltu lanego, kruszyw, mas bitumicznych do uszczelnienia połączeń. Po przedstawieniu i zaakceptowaniu dokumentów został wykonany odcinek próbny, na którym ostatecznie zostały zatwierdzone materiały oraz sprzęt i technologia wykonania. Dokładność i duże zaangażowanie wszystkich uczestniczących w procesie budowy pozwala na sprawne wykonywanie robót. Do naszych zadań należy również ułożenie na izolacji sieci drenów odwadniających oraz po wykonaniu nawierzchni wykonanie wszystkich uszczelnień połączeń nawierzchni asfaltu lanego z urządzeniami obcymi (krawężniki, dylatacje, wpusty mostowe). Jesteśmy również na etapie uzgodnień wykonania na obiektach mostowych dylatacji Polyflex oraz uciągleń nawierzchni.

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.