Bartłomiej Horaczuk: Udało się rozpędzić „lokomotywę inwestycyjną” w pożądanym kierunku

Jak podsumowałby Pan ten czas? Jakie było dla Pana największe wyzwanie inwestycyjne w trakcie tych pięciu lat zarządzania?

Bartłomiej Horaczuk: Ostatnie lata na opolskich drogach wojewódzkich to przede wszystkim szczęśliwy finał budowy aż trzech obwodnic: Czarnowąsów w roku 2017 (przy udziale Miasta Opola), Malni i Choruli w roku 2019 (wykonując prace z firmami Drog-Bud i Budpol ze Śląska, po raz pierwszy zastosowaliśmy nawierzchnie betonowe) oraz Dobrodzienia w kolejnym, 2020 roku. Te inwestycje zostały zrealizowane przy udziale środków UE Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego za łączną kwotę 235 mln zł. Uznałbym to za największy sukces naszych znakomitych inżynierów Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.

Wprowadziliśmy trwałe zmiany układu drogowego Opolszczyzny, bo prowadzone po nowych śladach odcinki obwodnic znakomicie spełniają założone funkcje: odciążają miejscowości od ciężkich transportów, pyłów i spalin. Ważne, że dobrze skorzystaliśmy z tej szansy, jaką dały nam w latach 2014-2020 największe, dostępne dla samorządów wojewódzkich, europejskie środki na inwestycje drogowe. Wykorzystaliśmy je na przebudowanie wielu połączeń drogowych, poszerzanie jezdni, często ledwie 5,5-metrowej szerokości, do wymaganych dla tras wojewódzkich 7 metrów. Planując nasze inwestycje, praktycznie przy każdej inwestycji unijnej, kładliśmy nacisk na połączenie kilku istotnych elementów poprawy bezpieczeństwa. Mam tu na myśli separację ruchu pieszego i rowerowego, budowanie nowych ścieżek rowerowych i chodników oraz instalowanie energooszczędnego i wydajnego oświetlenia LED.

Dotacje unijne miały duży wpływ na rozwój dróg w województwie opolskim.

Bartłomiej Horaczuk: Możliwoś...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Katarzyna Węgrzyn-Madeja: Projektując obiekty mostowe, należy patrzeć perspektywicznie

Jakie technologie lub innowacje są wykorzystywane w ramach zadania „Przebudowa (budowa) mostu w ciągu DW 993 na potoku Bednarka w m. Bednarka”? Katarzyna Węgrzyn-Madeja: Zabrzmi to nudno, ale jesteśmy zwolennikami sprawdzonych i praktykowanych u nas w zarządzie technologii. W przypadku obiektu na potoku Bednarka również zastosowaliśmy sprawdzone...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.