Trudności w użytkowaniu infrastruktury rowerowej na przykładzie istniejących tras rowerowych w powiecie gliwickim, cz. 1

Rys. 1. Fragment mapy sieci tras rowerowych dla okolic Toszka [16]

Od roku 2012 w części gmin nastąpił rozwój infrastruktury rowerowej. Stało się to zarówno w formie bezpośredniej, tj. poprzez wykonanie i modernizację istniejących ciągów rowerowych, jak i w formie pośredniej, czyli przy okazji realizacji innej inwestycji. W tym kontekście warto wskazać na zakończone już realizacje, m.in. centrów przesiadkowych w Pyskowicach przy dworcu kolejowym i przy placu Wyszyńskiego (2018 r.), centrum przesiadkowego w Knurowie-Szczygłowicach wraz z infrastrukturą rowerową (fot. 2) czy budowę i modernizację ciągów rowerowych i pieszo-rowerowych o sumarycznej długości ok. 3 km na terenie miasta Knurów (2018 r.). W perspektywie najbliższych 2 lat są planowane bądź są już w trakcie realizacji różne zadania inwestycyjne. Wśród nich centrum przesiadkowe w Toszku (2020-2021) czy centrum przesiadkowe w Knurowie (2020 r.). Te będą zaopatrzone w elementy infrastruktury rowerowej (fot. 3).

Opis problemu

Ciągły rozwój i kolejne inwestycje związane z infrastrukturą rowerową na terenie powiatu gliwickiego, wciąż nie wystarcza do łatwego i bezpiecznego poruszania się do najważniejszych miejsc w obrębie gminy. Nie daje także możliwości do bezpośredniego dotarcia z jednej do drugiej gminy wyłącznie po drodze przeznaczonej do ruchu rowerowego. Drogi dla rowerzystów nie zawsze spełniają oczekiwania rowerzystów. Nie stoją ró...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.