Tomasz Siwowski: Promost Consulting to skuteczny mariaż nauki i biznesu

Innowacją technologiczną w skali światowej jest zaproponowany przez nas i wdrożony sposób budowy kładki Ojca Bernatka przez Wisłę w Krakowie. Kładka została zbudowana w całości wzdłuż brzegu rzeki, a następnie jej blisko 150-metrowe przęsło zostało obrócone o 90°. Co połączyło oba brzegi Wisły. Po sukcesie tego typu montażu w Krakowie tę samą technologię zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy przy montażu wspomnianej kładki z drewna klejonego. Kładka ta znajduje się w Przemyślu. Wśród licznych innowacji konstrukcyjnych zastosowanych w projektowanych przez nas mostach należy wymienić chociażby okrągłą kładkę w Rzeszowie. Kładka ta ma przęsło w kształcie lewitującego pierścienia. Musimy zwrócić także uwagę na pierwsze podkarpackie mosty podwieszone przez San w Przemyślu i przez Wisłok w Rzeszowie oraz pierwsze w Polsce mosty łukowe typu network arch.

Wśród wielu zaprojektowanych przez nas inwestycji, z których jesteśmy dumni są m.in.: odcinki autostrady A4, dróg ekspresowych S7, S8 i S19. A także obwodnice wielu polskich miast, m.in.: Przemyśla, Strzyżowa, Łańcuta, Jędrzejowa, Bełchatowa, i wiele odcinków dróg krajowych i wojewódzkich. Nie zapominając o ulicach miejskich, np.: Rzeszowa, Warszawy, Kielc i Lublina. Na zakończenie tej wyliczanki należy wspomnieć o obecnie realizowanym przez nas projekcie odcinka drogi ekspresowej S19. W wartości 2,3 mld zł, w ciągu którego powstanie pierwszy na Podkarpaciu tunel drogowy o długości około 2 km. Znaczna część tych projektów była realizowana w formule „zaprojektuj i zbuduj” z takimi firmami jak: Budimex, Strabag, Mostostal Warszawa, Eurovia, a także firmami włoskimi i niemieckimi.

Które zrealizowane przez Promost usługi inżyniera kontraktu były najważniejsze z punktu widzenia rozwoju firmy?
Jak wspomniałem, zaczęliśmy na początku lat 2000 od obsługi projektów drogowych i ochrony środowiska, rea...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.