Rusza budowa obwodnicy Opatowa

W ramach obwodnicy Opatowa planowane są dwa węzły drogowe. Pierwszy na skrzyżowaniu istniejącej DK9 z jej przyszłym przebiegiem i z planowanym tzw. łącznikiem północnym do DK74. Drugi węzeł powstanie w Marcinkowicach, na skrzyżowaniu planowanej drogi ekspresowej S74 z projektowaną DK9, zapewniający skomunikowanie z drogą wojewódzką nr 757 do Staszowa.  Koszt robót to ok. 403,7 mln zł.  

Łącznik północny

Uzupełnieniem obwodnicy Opatowa będzie trzykilometrowy jednojezdniowy łącznik w ciągu DK74 poprowadzony na północ od miasta. Dzięki budowie łącznika, kierowcy podróżujący na trasach Kielce - Lublin oraz Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Annopol - Kraśnik, nie będą musieli wjeżdżać do miasta.  

Inwestycja połączy węzeł na DK9, planowany w ramach obwodnicy Opatowa, z DK74 w okolicy Adamowa. Odcinek planowany jest jako jednojezdniowa droga klasy GP o długości około 3 km. W ramach prac powstaną obiekty inżynierskie zlokalizowane na trzech skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. Zadanie zakłada również budowę dróg dojazdowych dla skomunikowania przyległych terenów. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda. Koszt inwestycji to 57,5 mln zł. 

S74 w woj. świętokrzyskim

W ramach obwodnicy Opatowa powstanie kolejny odcinek drogi ekspresowej S74 w woj. świętokrzyskim. W styczniu br. podpisaliśmy umowę na realizację w systemie Projektuj i buduj 5-kilometrowego odcinka S74 węzeł Kielce Zachód - Kielce, który będzie skomunikowany z jedynym istniejącym fragmentem ekspresowej trasy od Kielc do Cedzyny. Od marca 2022 r. realizujemy odcinek S74 Przełom/Mniów - węzeł Kielce Zachód o długości ok.16,4 km. W lutym br. ogłosiliśmy przetargi na trzy kolejne odcinki ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić subskrypcję?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Masz możliwość korzystania z materiałów w strefie: „Pliki do pobrania”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Katarzyna Węgrzyn-Madeja: Projektując obiekty mostowe, należy patrzeć perspektywicznie

Jakie technologie lub innowacje są wykorzystywane w ramach zadania „Przebudowa (budowa) mostu w ciągu DW 993 na potoku Bednarka w m. Bednarka”? Katarzyna Węgrzyn-Madeja: Zabrzmi to nudno, ale jesteśmy zwolennikami sprawdzonych i praktykowanych u nas w zarządzie technologii. W przypadku obiektu na potoku Bednarka również zastosowaliśmy sprawdzone...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.