Realizacja tuneli TS-26 i TS-32

Bramki kontrolne rozmieszcza się przy wejściu do tunelu i co ok. 150-200 m. System rejestruje wejście pracownika oraz wskazuje jego lokalizację, określając, pomiędzy którymi bramkami kontrolnymi się znajduje. Za pomocą aplikacji możliwe jest śledzenie na komputerze miejsca pobytu pracowników oraz zapisanie historii lokalizacji w czasie drążenia tunelu.

Co obecnie dzieje się na odcinku

Budowa została podzielona na trzy sekcje drogowe:

nr: 1 – wykonano narastająco na koniec lipca 149 tys. m3 nasypu do wykonania pozostało 307 tys. m3; -2 – wykonano narastająco na koniec lipca 137 tys. m3 nasypu do wykonania pozostało 282 tys. m3; -3 – wykonano narastająco na koniec lipca 279 tys. m3 nasypu do wykonania pozostało 542 tys. m3.

Wykonawca w przystąpił do budowy 12 z 15 obiektów mostowych, których zaawansowanie wynosi od 10% do 24%. Na obiekcie WS31 zabetonowano pierwszy z segmentów ustroju nośnego nitki prawej. Obiekt realizowany jest w technologii nasuwania podłużnego.

Zaawansowanie prac branżowych wynosi:

  1. Przebudowa sieci; wodociągowej – 75% zaawansowania rzeczowego; -elektroenergetycznej – 46% zaawansowania rzeczowego; -sanitarnej – 46% zaawansowania rzeczowego; -teletechnicznej – 28% zaawansowania rzeczowego; -oświetlenia – 0% zaawansowania rzeczowego;
  2. Melioracja – 19% zaawansowania rzeczowego;
  3. SRK – 100% zaawansowania rzeczowego.

Budowa tunelu drogowego TS32

Trwa budowa tunelu drogowego TS32 w zakresie ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Komentarz firmy

Lidia Markowska − Dyrektor Oddziału GDDKiA we Wrocławiu

Realizacja drogi ekspresowej S3 od Bolkowa do Lubawki rozpoczęła się pod koniec 2018 r. od opracowania dokumentacji projektowej. W sierpniu 2020 r. oba odcinki S3 otrzymały decyzję ZRID, a Wykonawcy niezwłocznie przystąpili do realizacji prac. W tej chwili prace projektowe są na ukończeniu, a roboty w terenie są prowadzone na wszystkich frontach. Droga ekspresowa S3 będzie drogą dwujezdniową, wyposażoną w dwa pasy ruchu i pas awaryjny. W ramach Zadania III S3 od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ o długości ok. 16,1 km powstaną dwa dwunawowe tunele drogowe − tunel TS-26 o długości ok. 2300 m, pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice oraz dwunawowy tunel drogowy TS-32 o długości ok. 320 m niedaleko miejscowości Gostków. Tunel TS-26 jest najdłuższym w Polsce tunelem drążonym w skale. Ponadto na tym odcinku zostanie wybudowanych 15 obiektów inżynierskich, 13 przejść zwierząt, 39 przepustów. Natomiast na Zadaniu IV S3 od węzła Kamienna Góra Północ do węzła w Lubawce, o długości ok. 15,3 km wykonanych zostanie 17 obiektów inżynierskich w ciągu i nad drogą ekspresową S3, których łączna długość wynosi prawie 4,5 km, co stanowi ok. 29% całej realizowanej trasy. Pięć obiektów jest realizowanych jednocześnie na dwóch nitkach metodą nasuwania. Na budowie jest 10 awanbeków. Ponadto dla celów ekologicznych wykonanych zostanie 13 przepustów, stanowiących przejścia dla małych zwierząt i płazów. W ramach realizacji obu odcinków zostaną wybudowane również drogi dojazdowe, a istniejąca sieć dróg zostanie odpowiednio przebudowana. Zaawansowanie rzeczowe dla Zadania III S3 wynosi 44,96%. Zakończenie prac na zadaniu tunelowym planowane jest pod koniec 2023 r., natomiast ruch na Zadaniu IV S3 zakłada się puścić pod koniec 2022 r.

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.