Projektant mostowy w dobie pandemii COVID-19

Może rozwiązanie pośrednie?

Rozwiązaniem pośrednim jest praca naprzemienna. W tej sytuacji część pracowników pracuje z domu, a część z biura, przy czym grupy te mogą się zmieniać. Można wtedy osiągnąć pośredni stan korzyści i negatywnych skutków wynikających z pracy zdalnej. Ograniczamy bowiem ryzyko potencjalnego wyłączenia z pracy jedynie do części zespołu. Jednakże w przypadku rozwiązań naprzemiennych każdorazowe przejście z pracy w biurze na pracę z domu również odbywa się pewnym kosztem.

Poza negatywnym skutkiem stwierdzenia przypadku COVID-19 w biurze bezpośredni wpływ na absencję pracowników mogą mieć m.in.: poddanie kwarantannie pracownika wraz z jego współmieszkańcem, który miał kontakt z osobą zakażoną, lub konieczność sprawowania opieki nad dziećmi, których szkoły, przedszkola lub żłobki zostały zamknięte. Na te czynniki pracodawca nie ma jednak wpływu.

Realizacja kontraktów

Projektant mostowy wykonuje swoje obowiązki w oparciu o umowy z zamawiającym lub z wykonawcą. W zdecydowanej większości przypadków obie z tych form współpracy opierają się na zamówieniach publicznych. W takim kontekście formułowane są wzajemne zobowiązania stron. Nie da się ukryć, że obecna sytuacja odbija się w sposób negatywny na procesie projektowania. Zarówno w zakresie opóźnień wynikających z opisanych wcześniej problemów w funkcjonowaniu biura projektowego, jak i w wyniku współpracy pomiędzy uczestnikami procesu budowlanego oraz organami zewnętrznymi.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Zyskasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji papierowej
  • Otrzymasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji online
  • Przeczytasz każdy artykuł dostępny w serwisie opublikowany na łamach „Magazynu Autostrady”, „Mosty”, „Kruszywa” i „Drogi Publiczne”
  • Otrzymasz dostęp do materiałów w „Katalogu realizacji” zawierającej najciekawsze realizacje drogowo-mostowe oraz wdrożenia w kopalniach odkrywkowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.