Ocena stanu technicznego wiaduktu drogowego o niskiej reputacji uzyskanej na drodze próbnego obciążenia

Ustrój niosący wiaduktu stanowi ruszt z trzech belek żelbetowych połączonych pomiędzy sobą płytą żelbetową i poprzecznicami skrajnymi. Konstrukcja ustroju niosącego żelbetowa monolityczna z betonu B30. Belki zbrojone stalą BSt500: pręty podłużne i odgięte φ32, strzemiona z prętów φ16 i φ14. Na końcach ustroju niosącego zaprojektowano poprzecznice skrajne. Po roku od czasu wzniesienia obiektu konstrukcja nośna została dodatkowo wzmocniona zewnętrznymi prętami stalowymi Y 1050 φ74 (po cztery pręty na każdy dźwigar) (rys. 1). Płyta pomostu ukształtowana poprzecznie w spadku 2%. W płycie pomostu zabetonowano: rury spustowe z wpustów odwadniających, kotwy z tulejami gwintowanymi mocujące kapy chodnikowe oraz płytki gzymsowe. W częściach skrajnych płyty zamontowano urządzenia dylatacyjne.

Rys. 1. Przekrój poprzeczny konstrukcji wiaduktu

Na wiadukcie wykonano następujące rodzaje nawierzchni:

  • w części jezdnej pomostu – dwuwarstwowa nawierzchnia z asfaltobetonu, warstwa dolna z betonu asfaltowego modyfikowanego o grubości: 5 cm, warstwa górna z mastyksu grysowego SMA modyfikowanego polimerem o grubości 4 cm;
  • na chodnikach – ułożono nawierzchnię typu cienkiego na bazie epoksydowo-poliuretanowej, która jednocześnie spełnia rolę izolacji.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.