Konstrukcje z gruntu zbrojonego geosyntetykami odciążające przyczółki mostowe

Analiza temperatur

Na rys. 5 przedstawiono wykres zmian temperatur powietrza (wartości maksymalne i minimalne) i przy gruncie (wartość średnia) w okresie od 15.08.2017 r. do 31.07.2020 r. we Wrocławiu według danych archiwalnych IMiGW [10]. W analizowanym okresie najwyższa zarejestrowana na tym terenie temperatura wyniosła 36,9°C (26.06.2019 r.). Natomiast najniższą temperaturę o wartości -14,4°C zanotowano 4.03.2018 r. Maksymalna temperatura przy gruncie (+5 cm) wynosiła 21,2°C (27.06.2019 r.), a minimalna – -16,5°C (4.03.2018 r.).

Rys. 5. Wykres temperatur według danych archiwalnych IMiGW
Obiekt nr 1

Analizę zmian temperatur w bloku z gruntu zbrojonego obiektu nr 1 przeprowadzono za okres od 16.08.2017 r. (data uruchomienia pomiarów) do 30.05.2020 r. Na rys. 6-8 zamieszczono wykresy temperatur dla wybranych warstw w postaci zrzutów ekranowych z platformy gromadzenia danych.

Rozkład temperatur wzdłuż zbrojenia (rys. 6) przeanalizowano na przykładzie warstwy zlokalizowanej najniżej w konstrukcji (rozmieszczenie czujników patrz rys. 3). Latem i jesienią najwyższe temperatury występują w punkcie najbliżej lica konstrukcji i pustki powietrznej – PW1 – i maleją wraz z długością zbrojenia. Analizując spadki temperatur jesienią, można stwierdzić, że kolejność punktów przy ochładzaniu pozostaje taka sama jak przy ocieplaniu si...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Zyskasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji papierowej
  • Otrzymasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji online
  • Przeczytasz każdy artykuł dostępny w serwisie opublikowany na łamach „Magazynu Autostrady”, „Mosty”, „Kruszywa” i „Drogi Publiczne”
  • Otrzymasz dostęp do materiałów w „Katalogu realizacji” zawierającej najciekawsze realizacje drogowo-mostowe oraz wdrożenia w kopalniach odkrywkowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.