CANARD: rozbudowa systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym

Podsumowanie

Wprowadzone innowacje i rozbudowa systemu CANARD stanowią krok naprzód w poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Dzięki nowym technologiom, zasięgowi oddziaływania oraz efektywności systemu projekt niewątpliwie przyczynia się do redukcji incydentów drogowych. Perspektywy rozwoju obejmują dalsze doskonalenie automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym oraz adaptację do ewoluujących potrzeb bezpieczeństwa drogowego w przyszłości.

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym

Weronika Biaduń
dyrektor Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym

Wbrew panującej opinii urządzenia rejestrujące służą poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce, a miarą skuteczności całego systemu nadzoru nad ruchem drogowym nie jest liczba wystawionych mandatów czy skierowanych wniosków o ukaranie za popełnione wykroczenia drogowe, ale to, jak realnie zastosowane rozwiązania wpłynęły na spadek liczby zdarzeń drogowych, jak kolizje, wypadki, ranni i ofiary śmiertelne, zwłaszcza gdy ich przyczyną była nadmierna prędkość. CANARD na bieżąco prowadzi analizę porównawczą (przed – po) wpływu urządzeń pracujących w systemie na liczbę zdarzeń drogowych oraz ich skutków. Z przeprowadzonych analiz obejmujących okres przed wprowadzeniem kontroli i po jej wprowadzeniu widoczny jest pozytywny wpływ oddziaływania urządzeń. Spadła liczba wypadków oraz ich ciężkość, a w miejscach, które objęliśmy kontrolami, liczba ofiar śmiertelnych spadła niemal do zera. I jest to najważniejsza wartość oraz dowód potwierdzający skuteczność działania systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym.

Przeczytaj również:

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Katarzyna Węgrzyn-Madeja: Projektując obiekty mostowe, należy patrzeć perspektywicznie

Jakie technologie lub innowacje są wykorzystywane w ramach zadania „Przebudowa (budowa) mostu w ciągu DW 993 na potoku Bednarka w m. Bednarka”? Katarzyna Węgrzyn-Madeja: Zabrzmi to nudno, ale jesteśmy zwolennikami sprawdzonych i praktykowanych u nas w zarządzie technologii. W przypadku obiektu na potoku Bednarka również zastosowaliśmy sprawdzone...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.