Budowa tunelu pieszo-rowerowego w nasypie kolejowym w Tarnowskich Górach

Realizacja budowy

Pierwszym etapem prac były liczne zabezpieczenia i przebudowy kolizyjnej infrastruktury kolejowej, w tym również obicie ściankami szczelnymi sąsiadujących słupów sieci trakcyjnej. Roboty ziemne na segmentach wykonywanych na mokro w wykopie rozpoczęto dopiero po demontażu odcinków torów 711 (LK 131), 723 (LK 182) oraz kolei wąskotorowej. Prace były prowadzone jednocześnie na segmentach C, D, E, F. Równocześnie od strony ul. Częstochowskiej powstała platforma pod pogrążanie rur stropu traconego (pipe-roofing), które wraz z wiązkami szyn typu „szwajcarskiego” zabezpieczały układ torowy i umożliwiały prowadzenie prac pod ciągłym ruchem pociągów. Pogrążone zostało 12 sekcji rur ⌀406 po 48 m każda, jedna sekcja wykonana została z ośmiu sztuk rur o długości 6 m, co daje łącznie 576 m przeciśniętych rur. Poszczególne tory zabezpieczono konstrukcją odciążającą składającą się z 20 sztuk szyn S49 o długości 15 m każda. Szyny zostały połączone obejmami (chomątami) przymocowanymi do belek poprzecznych z kątowników śrubami łubkowymi ⌀24 mm.

Po zakończeniu wykonywania zabezpieczenia pipe-roofing na całej długości przecisku przystąpiono do pogrążania ścianek szczelnych stanowiących obicie komór technologicznych (nadawczej i odbiorczej) oraz konstrukcję skrzydeł na wlocie do obiektu. Skrzydła wymagały dodatkowego ich kotwienia w nasypie. Użyto do tego kotew gruntowych w liczbie 4 sztuk o długości 12 m oraz dwóch sztuk o długości 9 m. Po zrealizowaniu właściwego wykopu pod komorę nadawczą pogrążono ścianki szczelne służące za opór dla osprzętu hydraulicznego wykonującego przecisk segmentów. Posadowienie płyty startowej zostało dodatkowo wzmocnione poprzez zabicie 44 sztuk długich na 6 m grodzic stalowych, które połączono ze zbrojeniem oraz prowadnicami, a następnie zabetonowano, tworząc płytę startową.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.