Tunel pod Ursynowem

W obrębie wodonośca występują wkładki glin pylastych i pyłów o zmiennej miąższości. Strop iłów pliocenu, stanowiących spąg warstwy wodonośnej, stanowi morfologicznie zróżnicowaną powierzchnię. Na podstawie wykonanych badań osiągnięto go zaledwie w 12 otworach zlokalizowanych w okolicy km 2+600 ÷ 2+700 oraz km 2+050.

Bezpieczeństwo w tunelu

Zgodnie z dyrektywą tunelową Unii Europejskiej tunel pod Ursynowem jest wyposażony w system zasilania podstawowego i awaryjnego, oświetlenie podstawowe, awaryjne i ewakuacyjne. W układzie wentylacji jest zamontowany system pomiaru stężenia tlenku węgla i tlenku azotu. Widoczność w tunelu jest kontrolowana automatycznie, specjalne czujniki mogą wykrywać i zasygnalizować pożar. Obiekt pod Ursynowem jest wyposażony w system punktów alarmowych, komunikacji radiowej służb ratowniczych i porządkowych. W tunelu znajdują się również hydranty przeciwpożarowe, odwodnienie, kanalizacja, instalacja przeciwpożarowa i drenażowa. Wzdłuż ścian tunelu są chodniki, które w razie potrzeby będą ciągami ewakuacyjnymi. Co 250 m ulokowano też przejścia pomiędzy nawami tunelu, a informację o odległości do tych przejść znajdziemy na tablicach oświetlenia awaryjnego.

Budowa tunelu krok po kroku:

  1. Wykop wstępny
  2. Ściany szczelinowe
  3. Płyty stropowe górne
  4. Wzmocnienie konstrukcji istniejącego tunelu metra
  5. Wykopy podstropowe
  6. Izolacje przeciwwodne płyt stropowych górnych
  7. Głębinowe odwodnienie terenu
  8. Pyty stropowe pośrednie
  9. Wykopy podstropowe
  10. Płyty denne
  11. Płyty technologiczne
  12. Wypełnienia ścian szczelinowych
  13. Konstrukcje przejść awaryjnych i nisz alarmowych

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Komentarz firmy

Leszek Kapłan, Kierownik robót mostowych, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Wysowa Sp. z o.o. Sp. Komandytowa
Realizacja obiektów mostowych przy współpracy z inżynierami PERI pozwala wypracować najlepsze rozwiązanie, tak było także w przypadku tego wymagającego projektu. To unikalny obiekt o skomplikowanej geometrii, dużym spadku podłużnym i zmiennym poprzecznym, dodatkowo jest sprężany. Technolodzy PERI zaprojektowali odpowiednie krążyny, które w trakcie prac mogły być regulowane. Ważna również była bramka przejazdowa pod obiektem, zwłaszcza na czas betonowania, gdyż nie mogliśmy wykonać tam drogi technologicznej. Istotna była również obsługa logistyczna i pewność dostaw deskowań i rusztowań zgodnie z ustalonym harmonogramem.
Dotrzymanie napiętego terminu robót było możliwe również dzięki stałemu nadzorowi inżynierów z PERI nad prawidłowym montażem i obsługą sprzętu. Podsumowując, dzięki współpracy z firmą PERI prace budowlane przebiegały terminowo i profesjonalnie.

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.