Przewóz kolejowy kruszyw

Aktualna sytuacja rynku towarowych przewozów kolejowych w Polsce

Pod względem wielkości przewozów ładunków, mierzonej wielkością pracy przewozowej. Polski transport kolejowy zajmuje drugie miejsce wśród krajów UE, za Niemcami, a przed Francją. Charakterystyczną cechą rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce jest głęboka liberalizacja, pozwalająca działać na nim ok. 100 przewoźnikom kolejowym (tyle firm posiada licencje pozwalające realizować przewozy kolejowe). Operujemy zatem na bardzo konkurencyjnym rynku. Pojawiający się nowi przewoźnicy na polskim rynku oraz silna konkurencja pomiędzy nimi. Pozwala ocenić ten rynek jako coraz bardziej atrakcyjny tak dla przewoźników, jak i odbiorców tego typu usług.

Wszystkie programy inwestycyjne realizowane w ramach inwestycji publicznych zarówno na drogach, jak i na liniach kolejowych wymagają dostaw ogromnej ilości materiałów budowlanych, w tym zwłaszcza kruszyw. Tym samym im więcej inwestycji, tym większe zapotrzebowanie na materiały niezbędne do ich realizacji. W bieżącym roku planowane są do realizacji duże inwestycje, które generują i będą generować w kolejnych miesiącach zapotrzebowanie na tabor oraz zapewnienie właściwej logistyki dostaw.

Transport kruszyw

Podstawowym rodzajem wagonu stosowanego do transportu kruszyw jest standardowa węglarka 4-osiowa rodzaju E. Wagony specjalistyczne są wykorzystywane głównie przez klientów realizujących prace na budowie i przy modernizacji szlaków kolejowych. Są to w głównej mierze wagony Fas, Facc Hoper Dozator, jak również 2-osiowe szutrówki Fll, Flls, Fls. Ponieważ zapotrzebowanie na materiały budowlane jest szczególnie uzależnione od warunków atmosferycznych i uwarunkowane kalendarzem prac budowlanych.
W ciągu ro...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Zyskasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji papierowej
  • Otrzymasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji online
  • Przeczytasz każdy artykuł dostępny w serwisie opublikowany na łamach „Magazynu Autostrady”, „Mosty”, „Kruszywa” i „Drogi Publiczne”
  • Otrzymasz dostęp do materiałów w „Katalogu realizacji” zawierającej najciekawsze realizacje drogowo-mostowe oraz wdrożenia w kopalniach odkrywkowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Katarzyna Węgrzyn-Madeja: Projektując obiekty mostowe, należy patrzeć perspektywicznie

Jakie technologie lub innowacje są wykorzystywane w ramach zadania „Przebudowa (budowa) mostu w ciągu DW 993 na potoku Bednarka w m. Bednarka”? Katarzyna Węgrzyn-Madeja: Zabrzmi to nudno, ale jesteśmy zwolennikami sprawdzonych i praktykowanych u nas w zarządzie technologii. W przypadku obiektu na potoku Bednarka również zastosowaliśmy sprawdzone...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.