Most im. J. Piłsudskiego w Toruniu – opis rozbudowy

Prowadzone prace

Obecnie trwają prace przy zabezpieczeniu antykorozyjnym konstrukcji – zajmuje się tym ok. 50 osób. Prace trwają także w nocy. Około 30 osób montuje i demontuje rusztowania. Oczywiście technologia została tak przewidziana i uzgodniona, że prace mogą być prowadzone jednocześnie na dwóch przęsłach. Na budowę dotarło ok. 40 tirów rusztowań, które ważą ok. 800 ton. Most jest zabezpieczony za pomocą powłok ochronnych. Na wykonanie powłoki antykorozyjnej konstrukcji nad jezdnią zużytych zostanie 29 tys. kg farby. Prace prowadzone są na przęśle nr 2 od strony starówki, a rusztowania na przęśle nr 3 są demontowane. Wykonawca wykonuje również naprawę płyty betonowej obiektu (reprofilacja). Pozwoli to na uformowanie spadków podłużnych i poprzecznych, co zapewni sprawny odpływ wody z mostu do urządzeń odwadniających. Wśród największych trudności wykonawca wymienia konieczność zachowania ruchu na moście – przez cały czas remontu przejezdność w obu kierunkach jest zachowana, a także ruch pieszych i rowerzystów po jednej stronie obiektu.

Zakończenie prac jest zaplanowane na 2021 r. Całkowity koszt inwestycji to ponad 122 mln zł. Miasto pozyskało na to zadanie dofinansowanie w wysokości 45,8 mln zł z subwencji rządowej z rezerwy ogólnej Ministerstwa Infrastruktury.

Hydroizolacja natryskowa

Firma DWD Service Sp. z o.o.  odpowiedzialna jest za wykonanie hydroizolacji MMA na remontowanym moście. Na wykonanej reprofilacji płyty ustroju nośnego układana jest hydroizolacja Eliminator. Jest to bezszwowa membrana, której skład oparty jest na żywicach metakrylanu metylu (technologia MMA). Izolacja układana na betonowej płycie nanoszona jest metodą natryskową i po godzinie tworzy trwałą, elastyczną, odporną na ru...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Komentarz firmy

Istotą rozbudowy i remontu istniejącego mostu przez Wisłę jest poszerzenie chodników usytuowanych na zewnętrznych wspornikach o ścieżki rowerowe. W zakresie prac remontowych jest odnowienie zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji stalowej oraz naprawa i wymiana wyposażenia mostu. Most z uwagi na swój wiek – 110 lat – posiada charakter historyczny i jest częściowo zlokalizowany na terenie ochrony konserwatorskiej. W związku z powyższym rozwiązania konstrukcyjno-materiałowe remontu i rozbudowy są dostosowane do charakteru obiektu. Prace prowadzone są z należytą starannością i zgodnie z harmonogramem robót. Dotychczas z zasadniczego zakresu robót wykonano: zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej od poziomu jezdni w górę na sześciu z ośmiu przęseł mostu. Na całej długości przeprawy rozebrano nawierzchnię (poprzez frezowanie) oraz wykonano reprofilację płyty ustroju nośnego na 1/3 szerokości mostu – pas ruchu w kier. al. Armii Krajowej, na trzech przęsłach ułożono warstwę asfaltu lanego. W części chodnikowej zdemontowano nawierzchnie, balustrady oraz odcięto wsporniki (końcowe 30 cm) od strony wody dolnej na wszystkich przęsłach. Obecnie trwają prace związane z montażem nowych elementów konstrukcji stalowej wsporników chodnikowych, renowacją starych balustrad oraz prace w rejonie przyczółków polegające na wykonaniu nowych płyt przejściowych. W najbliższych tygodniach planujemy zakończyć roboty antykorozyjne dla górnej strefy konstrukcji, ułożyć asfalt lany na 1/3 szerokości mostu pozostałych pięciu przęseł mostu, przełożyć instalacje SN, a także rozpocząć prace związane z wykonaniem nowego zabezpieczenia antykorozyjnego dolnej strefy konstrukcji obiektu.

Jarosław Łukasiewicz, kierownik budowy, Intop Warszawa

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.