Młoty spalinowe stosowane do robót geotechnicznych

Klasyfikacja maszyn do robót palowych może być przeprowadzana przy różnych kryteriach podziału. Poniżej przedstawiono przykład klasyfikacji według rodzaju [2]:

a) podwozia: na podwoziu szynowym, na podwoziu samochodowym, na podwoziu gąsienicowym, na podwoziu wyposażonym w wałki lub rolki, na podwoziu kroczącym, pływające,
b) wieży: z wieżą stałą, z wieżą wychylną,
c) młota: z młotem wolnospadowym, z młotem tłokowym (spalinowym, parowym, powietrznym lub hydraulicznym), z młotem wibroudarowym (spalinowym lub elektrycznym).

Maszyny do robót palowych muszą zapewniać wiele warunków technologicznych wynikających z potrzeb budownictwa, spośród których najważniejszymi są [2]:

a) możliwość ustawiania pala dokładnie w miejscu przewidzianym w projekcie budowlanym,
b) prostolinijne wbijanie pala,
c) wbijanie pala pionowe lub pod wymaganym kątem,
d) wbijanie pala o potrzebnej długości i masie,
e) możliwość przebijania się w gruncie przez warstwy uciążliwe,
f) możliwość właściwego wbijania pali przy zmiennej budowie geologicznej,
g) wbijanie pali w dno rzek,
h) uzyskiwanie dobrej wydajności, to jest szybkiego ustawiania maszyny na stanowisku pracy, oraz wbijanie pali przy znacznym wpędzie, a więc głębokości wbijania pala jednym uderzeniem, jak również umożliwienie znacznej częstości uderzeń.

Wszystkie te wymagania są spełnione przez różne konstrukcje maszyn do robót palowych. Jak wynika z powyższego zestawienia, wymagania są powodowane: warunkami gruntowymi, warunkami jakości robót palowych oraz czasem trwania robót. Jak już wspom...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Katarzyna Węgrzyn-Madeja: Projektując obiekty mostowe, należy patrzeć perspektywicznie

Jakie technologie lub innowacje są wykorzystywane w ramach zadania „Przebudowa (budowa) mostu w ciągu DW 993 na potoku Bednarka w m. Bednarka”? Katarzyna Węgrzyn-Madeja: Zabrzmi to nudno, ale jesteśmy zwolennikami sprawdzonych i praktykowanych u nas w zarządzie technologii. W przypadku obiektu na potoku Bednarka również zastosowaliśmy sprawdzone...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.