Beton masywny w świetle inwestycji branży energetycznej w Polsce w XXI wieku – cz. II.

Transport mieszanki betonowej:

  • liczba wykorzystanych betonomieszarek: 38 (plus 6 rezerwowych),
  • częstotliwość dostaw (wjazd na plac budowy): 18 betonomieszarek/1 godzina,
  • liczba kursów betonomieszarek – 1375,
  • łączna liczba przejechanych przez betonomieszarki kilometrów: 57 825.

Płytę fundamentową kotłowni posadowiono na poziomie -5,2 m. Górny poziom płyty to poziom -1,2 m, co daje grubość (wysokość) elementu wynoszącą 4 m. Kształt fundamentu zbliżony był do kwadratu, o bokach długości: 79,35 x 74,40 m. Klasa betonu konstrukcyjnego to C30/37. Podobnie jak w przypadku fundamentu maszynowni, pod betonem konstrukcyjnym klasy C30/37 przewidziano 20 cm chudego betonu w klasie C12/15.

Podstawowe informacje dotyczące betonowania fundamentu kotłowni to:

  • ilość zabudowanego betonu: 22 335 m3,
  • dane materiałowe jak powyżej (dot. fundamentu maszynowni),
  • czas realizacji: 118 h,
  • liczba wytwórni betonu: podstawowe – 5, rezerwowe – 3,
  • dobowy czas pracy każdej wytwórni: 22 h (założenie 11 h pracy/1 h postoju/11 h pracy/1 h postoju).

Transport mieszanki betonowej:

  • całkowita planowana liczba betonomieszarek: 46 (w tym 9 rezerwowych),
  • częstotliwość dostaw (wjazd na plac budowy): 19 betonomieszarek/1 godzina,
  • liczba kursów betonomieszarek: 2311,
  • łączna liczba przejechanych przez betonomieszarki kilometrów: 92 678.

Nadzór nad przebiegiem betonowania fundamentu maszynowni powierzono Centrum Technologicznemu Budownictwa przy Politechnice Rzeszowskiej [23], natomiast nadzór nad przebiegiem...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.