Analiza możliwości podniesienia dopuszczalnej prędkości na moście kolejowym w Tczewie

Badania dynamiczne pod ruchem

Badania dynamiczne pod obciążeniem eksploatacyjnym (fot. 3) przeprowadzono późną jesienią przy dziennym oświetleniu, w temperaturze od 6°C do 9°C, przy pełnym zachmurzeniu bez deszczu i przy stosunkowo silnym wietrze. Każdego dnia badano jedno przęsło w następującej kolejności: przęsło nr 2 (typu 1), przęsło nr 6 (typu 3), przęsło nr 5 (typu 2) oraz przęsło nr 9 (typu 4).

W tym czasie prowadzono pomiar przebiegów czasowych przemieszczeń pionowych przekrojów pasów dolnych każdej badanej kratownicy w 1/2 i w ok. 3/4 rozpiętości przęsła, w czterech przyjętych punktach pomiarowych jednocześnie. Dodatkowo przewidziano pomiar przyspieszeń w kierunku pionowym i poziomym z użyciem dwunastu czujników przyspieszeń umieszczonych na pasach dolnych i górnych badanych kratownic w 1/2 i ok. 3/4 rozpiętości przęsła. Ponadto rejestrowano przebiegi prędkości drgań podłużnic kratownic nr 1, 2 i 3. Wyniki zostały zarejestrowane elektronicznie. Zestaw pomiarowy składał się z komputera przenośnego, karty pomiarowej, czujników indukcyjnych przemieszczeń oraz akcelerometrów jednokanałowych.

Zostały zarejestrowane wszystkie typowe przejazdy taboru kolejowego według rozkładu jazdy na linii kolejowej w obu kierunkach. Były to składy pasażerskie, towarowe i pojedyncze lokomotywy (fot. 4). W przypadku każdej badanej konstrukcji zarejestrowano przejazdy w obu kierunkach (po obu torach). W trakcie przejazdów prędkość poruszających się pociągów mierzono, wykorzystując bramki pomiarowe. Zmierzone prędkości wynosiły od 56 km/h do 59 km/h, w zależności od przejazdu.

<...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.