12 ofert w przetargu na budowę S12 Chełm – Dorohusk

GDDKiA otrzymała oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S12 od Chełma do granicy z Ukrainą w Dorohusku. Odcinek będzie liczył ok. 23 kilometry.

W przetargu, który ogłoszono w sierpniu br., wpłynęło 12 ofert. Dziesięć z nich zmieściło się w budżecie na ten cel, który wynosi ok. 1,3 mld zł. Złożone oferty będą oceniane pod względem trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia o 5 lat okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.) oraz przedłużenia o 5 lat okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem (20 proc.).  

Wszyscy oferenci zadeklarowali przedłużenie okresów gwarancji jakości w obu kryteriach. Wyłonienie najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy na zaprojektowanie i budowę trasy planujemy w przyszłym roku. 

Zestawienie ofert:

  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 1 000 000 000 zł
  • konsorcjum firm Polimex Infrastruktura (lider), Polimex Mostostal, Polbud-Pomorze, Mosty Łódź i Antex II (partnerzy) – 1 079 224 386 zł
  • Stecol Corporation – 1 080 761 268 zł
  • Mota-Engil Central Europe – 1 217 320 670,08 zł
  • Budimex – 1 228 256 841,54 zł
  • PORR – 1 240 244 300,88 zł
  • Strabag – 1 248 889 848 zł
  • Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret – 1 250 981 340 zł
  • Mostostal Warszawa – 1 272 808 797 zł
  • konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) – 1 308 683 151,44 zł
  • Polaqua – 1 399 322 255,10 zł
  • konsorcjum firm Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) – 1 416 354 943 zł 

Budżet GDDKiA: 1 368 037 400 zł

Nowa trasa

Początek zaplanowano w miejscowości Srebrzyszcze, gdzie „ekspresówka” przetnie istniejącą drogę krajową nr 12. Dalej trasa S12 przebiegać będzie po południowej stronie DK12. Ominie m.in. rezerwat przyrody Roskosz oraz miejscowość Pławanice. Za Teosinem, gdzie planowana jest budowa Miejsc Obsługi Podróżnych, przekroczy linię kolejową nr 7 relacji Warszawa – Dorohusk.  

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Planowanych jest 16 wiaduktów, 59 przejść dla zwierząt oraz węzeł drogowy Dorohusk. Droga będzie realizowana w systemie Projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie trasy, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie drogi oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. 

źródło i fot.: GDDKiA

przeczytaj również: Wiadukt na linii Rail Baltica w Mokrej Wsi zwiększył bezpieczeństwo

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.