Problematyka wbudowania mieszanki mineralno-asfaltowej

Uszorstnienie warstwy z asfaltu lanego wykonuje się następującymi metodami [2]:

  • metoda pierwsza, która polega na posypaniu gorącej warstwy chłodną posypką z grysu o wymiarze 2/5, otoczonego lepiszczem i przewałowaniu jej walcem drogowym ogumionym lub stalowym gładkim,
  • metoda druga, która jest stosowana do warstw o grubości do 2,5 cm i polega na posypaniu gorącej warstwy ciepłym grysem świeżo otoczonym lepiszczem, tak aby posypka przykleiła się do jej powierzchni (w szczególnych przypadkach dopuszcza się przewałowanie posypki walcem drogowym, stalowym, gładkim, o masie do 2 Mg (ton), przy temperaturze warstwy od 80 do 120°C),
  • metoda trzecia, która jest stosowana do wykonywania poboczy ścieków, przeciwspadków i polega na naniesieniu na gorącą warstwę chłodnej posypki z kruszywa drobnego o małej zawartości pyłów, otoczonego lepiszczem i wtarciu jej w powierzchnię warstwy.

Zalecana ilość posypki do warstw z asfaltu lanego jest następująca [2]:

  • metoda pierwsza – kruszywo o wymiarze 2/5: ilość posypki – 12-15 kg/m2,
  • metoda druga – kruszywo o wymiarze 2/4: ilość posypki – 11-13 kg/m2,
  • metoda trzecia – kruszywo drobne: ilość posypki – 2-3 kg/m2.

Połączenia technologiczne

Połączenia technologiczne dotyczą złączy poprzecznych i podłużnych wykonanych z tego samego materiału, spoin wykonanych z różnych materiałów oraz warstw przy urządzeniach obcych w nawierzchni lub ograniczających nawierzchnię. Wykonując połączenia technologiczne, należy przestrzegać następującch zasad [2]:

  • połączenia technologiczne powinny być jednorodne i szczelne,
  • ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.