Prefabrykowany żelbetowy most kolejowy w ciągu LKE 59

Prefabrykowane mosty żelbetowe nie są nowością na polskim rynku infrastrukturalnym. Zwyczajowo najczęściej stosuje się prefabrykowane ustroje nośne, instalując je na przygotowanych wcześniej podporach. Prefabrykowane konstrukcje łukowe od niedawna znowu stosuje się coraz częściej. W niniejszym materiale zaprezentowano proces budowy mostu kolejowego w km 132 + 419 w ciągu z wykorzystaniem elementów ramownicowych technologii Con/Span.

Stosując prefabrykowane ustroje nośne, możemy sprawnie budować mosty, jednakże nie unikniemy robót „na mokro”. Zawsze musimy wykonać płytę pomostową czy zespolenie dźwigarów.

Zaprezentowanego w latach 70. XX w. szwajcarskiego rozwiązania prefabrykowanych konstrukcji łukowych nie stosowano w Polsce przez szereg lat. Dopiero niedawno na nowo odkryto zaletę tego typu rozwiązań. Powodem tej zmiany było skrócenie czasu oraz znaczna redukcja kosztów wykonania obiektu inżynierskiego. Wyżej wymienione kwestie to kluczowe aspekty szczególnie dla obiektów kolejowych, gdzie czas wykonania, a tym samym zamknięć torowych, skraca się do niezbędnego minimum.

Projekt

Obiekt zaprojektowano w ramach zadania inwestycyjnego polegającego na modernizacji linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie. Wykonawcą projektu były firmy MGGP S.A. oraz Mostovia Engineering. Założeniem projektowym była przebudowa istniejącego przepustu na obiekt mostowy pełniący również funkcję przejścia dolnego dla zwierząt dziko żyjących.

Projektant zdecydował się n...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Zyskasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji papierowej
  • Otrzymasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji online
  • Przeczytasz każdy artykuł dostępny w serwisie opublikowany na łamach „Magazynu Autostrady”, „Mosty”, „Kruszywa” i „Drogi Publiczne”
  • Otrzymasz dostęp do materiałów w „Katalogu realizacji” zawierającej najciekawsze realizacje drogowo-mostowe oraz wdrożenia w kopalniach odkrywkowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.