Piekielnie skuteczna strategia na sprzedaż kruszyw

Strategia Błękitnego Oceanu

Strategia ta jest opisana dokładnie w książce pod tym samym tytułem (Strategia Błękitnego Oceanu), której autorami są W. Chan Kim i Renée Mauborgne. Obaj są profesorami strategii i zarządzania międzynarodowego, którzy przeanalizowali 150 firm z 30 różnych gałęzi gospodarki. Autorzy książki dzięki dostępowi do ogromnej bazy danych globalnych marek i znanych brandów stworzyli strategię, która w głównej mierze polega na tym, że każda firma, niezależnie od swojej wielkości czy ilości kapitału, jakim dysponuje, może wykreować wolną, niezagospodarowaną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna.

Żeby zrozumieć, na czym polega główna zasada tej strategii, przypomnę, czym charakteryzuje się zupełnie odmienny – czerwony ocean:

  • stosunkowo niskie marże w branży,
  • duże nakłady na marketing i reklamę,
  • cały czas depcząca nam po piętach konkurencja,
  • przestrzeń rynkowa zagospodarowana przez stałych „graczy”,
  • uwaga skierowana na tradycyjną grupę klientów.

Aby pozmieniały się powyższe parametry i żeby wskoczyć do błękitnego oceanu, trzeba zaplanować odmienną strategię działania. Pomocne w tym będzie zadawanie sobie 4 pytań, charakterystycznych dla omawianej strategii:

  1. co wyeliminować ze swojej działalności,
  2. czego robić mniej niż konkurencja,
  3. czego robić więcej niż konkurencja,
  4. co dodać, czego nikt w branży nie robi.

Odpowiadając sobie na pytania, warto zbadać pod kątem poszczególnych wartości standardowe działania w branży kruszyw. Analizując poszczególne wartości, sprawdź, na którym elemencie możesz ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

Jakie są priorytety firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego? Czy firma planuje podejmować konkretne działania w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej? Kamila Czaja: Jako firma zdecydowaliśmy się zobowiązać do przestrzegania Porozumienia Paryskiego (Paris Agreement), tj. międzynarodowego traktatu dotyczącego ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.