Partnerstwo publiczno-prywatne na drogach samorządowych

W materiale opisano, dlaczego warto angażować się w partnerstwo publiczno-prywatne, jak otrzymać dofinansowanie PPP ze środków UE oraz zawarto wskazówki, jak przygotować dobry drogowy projekt.

Jak stwierdził pewien czas temu Frits Bolkenstein – były członek Komisji Europejskiej odpowiedzialny za sprawy rynku wewnętrznego – Komisja Europejska docenia zalety, jakie przynoszą współpraca i porozumienie pomiędzy sektorem publicznym a prywatnym. Dzięki nim możliwe jest skorzystanie z dostępności zewnętrznych środków finansowych, know-how czy doświadczenia w efektywnym zarządzaniu, jakie posiada sektor prywatny. Jednak pozytywne rezultaty są możliwe do osiągnięcia tylko wtedy, gdy współpraca opiera się na jasnych, uczciwych zasadach.

Funkcje i sposób działania współczesnych państw czy samorządów uległy daleko idącym zmianom. Oczekuje się od władz publicznych, że będą one monitorować i na bieżąco reagować na zmiany, m.in. gospodarcze, oferując jak najlepsze możliwości rozwoju dla przedsiębiorstw i obywateli. W proces ten wpisuje się tendencja włączania podmiotów prywatnych do grona podmiotów wykonujących zadania publiczne na własne ryzyko. Niewątpliwie, w ślad za tym podąża przesunięcie zadań samej administracji ze świadczenia usług na rzecz nadzorowania wykonywania zadania przez podmioty zewnętrzne wobec niej.

Dlaczego warto angażować się w PPP?

Ten punkt widzenia zdaje się podzielać także polski ustawodawca. Jednym ze sformalizowanych sposobów zaproszenia rynku do aktywnego udziału po stronie publicznej jest partnerstwo publiczno-prywatne (PPP), w które zaangażowane są podmioty prywatne. Ich zaangażowanie nie tylko pozwala kierować uwolnione w ten sposób środki publiczne na inne zadania, ale także – dzięki przejmowaniu wiedzy i ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.