Bezpieczeństwo użytkowników najdłuższego tunelu w Polsce

20 grudnia 2021 r. nastąpiło otwarcie tunelu pod Ursynowem. Obecnie jest on najdłuższym tego typu obiektem drogowym w Polsce. Nad bezpieczeństwem licznych użytkowników tunelu, zgodnie z obowiązującymi przepisami, czuwa nowoczesna technologia.

Tunel pod Ursynowem jest głównym elementem budowy odcinka S2 od węzła Puławska (bez węzła) do węzła Przyczółkowa (bez węzła). Każda z dwóch jezdni prowadzących przez tunel ma szerokość 14,5 m, po trzy pasy ruchu i pas awaryjny. Po obu stronach jezdni są zlokalizowane drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Dwunawowy tunel o długości 2335 m wyposażony jest w aluminiowe okładziny akustyczne AWK VS 40_500 firmy Alfa Bond Kohlhauer. Zajmują one łączną powierzchnię 6,8 tys. m2 na wylotowych ścianach tunelu i pochłania aż 14 decybeli hałasu. Wykonane są z wełny mineralnej o ciężarze właściwym 100 kg/m3, posiadającej właściwości hydrofobowe i spełniającej normy dotyczące nasiąkliwości PE-EN 1794-1:2003. Wełnę powleka estetyczna perforowana blacha aluminiowa o grubości 1 mm, polakierowana proszkowo. Zamawiającym inwestycję jest GDDKiA oddział w Warszawie, a wykonawcą firma Astaldi. Jednostką projektową była firma Transprojekt-Warszawa.

Bezpieczeństwo w tunelu

Zgodnie z dyrektywą tunelową Unii Europejskiej tunel pod Ursynowem jest wyposażony w urządzenia, których zadaniem jest czuwanie nad bezpieczeństwem użytkowników tunelu. Tunel przygotowany jest na wszelkie możliwe scenariusze. Zostały skrzętnie przeprowadzone ćwiczenia ze strażą pożarną, policją i pogotowiem ratunkowym dotyczące procedur i działań związanych z wypadkami czy pożarem w tunelu. W niemal rzeczywistych warunkach zostały sprawdzone systemy powiadamiania właściwych organów o zdarzeniu, a służby przeprowadziły akcję ratowniczą połączoną z ewakua...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Janusz Rymsza: Funkcjonalizm – nowy styl w mostownictwie wywiad z dr. hab. inż. Januszem Rymszą, prof. IBDiM

Naukowiec i praktyk wyróżniany za wybitne osiągnięcia twórcze w dziedzinie budownictwa dr hab. inż. Janusz Rymsza, prof. IBDiM, znany jest jako znamienity specjalista pełnego zakresu robót mostowych. Posiada uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji projektanta i kierownika budowy obiektów inżynierskich. W swoich działaniach zajmuje się głó...

Relacje

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.