„Graal” bezpieczeństwa organizacji ruchu sterowanego sygnalizacją świetlną − cz. II

W artykule przedstawiono kwestie bezpieczeństwa ruchu drogowego w kontekście sygnalizacji świetlnej. Przytoczono również przykłady analizy BRD programu sygnalizacji i wybrane przykłady praktyki oceny BRD.

W pierwszej części artykułu omówiono statystyki zdarzeń w ruchu kierowanym sygnalizacją świetlną, a także poruszono kwestie teorii audytu BRD obiektów z sygnalizacją. Skomentowano również pytania kontrolne do raportu z audytu brd w zakresie sygnalizacji.

Przykład analizy BRD programu sygnalizacji

W sygnalizacji świetlnej „graalem” bezpieczeństwa, przy zapewnieniu wyżej wskazanych czynników, jest właściwa struktura programu sygnalizacyjnego (relacja czasowa między sygnałami), warunkująca zgodne z przepisami, sprawne i bezpieczne poruszanie się uczestników ruchu, składająca się przede wszystkim z:

  • właściwych długości sygnałów zielonych (zmniejszenie zniecierpliwienia kierowców oraz pieszych i ich skłonności lub chęci do podejmowania nadmiernego ryzyka przy wjeździe oraz wejściu na początku sygnału zabraniającego kontynuację ruchu),
  • redukcji punktów/obszarów kolizji (odpowiedni układ faz sygnalizacyjnych),
  • dopuszczalności i niedopuszczalności jednoczesnego sterowania ruchem strumieni kolizyjnych (czasy międzyzielone oraz maksymalne czasy opóźnień grup nadrzędnych względem grup podporządkowanych).

To budowa programu sygnalizacji świetlnej odpowiada za przekazywane uczestnikom ruchu sygnałów i prawidłową separację czasową wzajemnie kolizyjnych strumieni ruchu. Program steruje uczestnikiem, a uczestnik na jego podstawie podejmuje decyzje. Oprócz programu sterowania nadrzędną rolę odgrywa także algorytm tego sterowania, a więc konkretne warunki logiczne przełą...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.