Analiza możliwości podniesienia dopuszczalnej prędkości na moście kolejowym w Tczewie

MOSTY_1_24_Piotr_Lazinski_MOST_KOLEJOWY_W_TCZEWIE_TAB_2Tab. 2. Wyniki analizy modalnej modelu zaktualizowanego przęsła konstrukcji 2 (przęsła 4 i 5)

Modele obliczeniowe i wstępne analizy

Obliczenia numeryczne ustrojów nośnych czterech typów przęseł zostały wykonane przy użyciu programu Midas Civil. Do analiz przyjęto przestrzenne modele prętowe (klasa e1, p3) z odwzorowanymi na podstawie inwentaryzacji wszystkimi elementami kratownic. Wizualizację modeli numerycznych przedstawiono na rys. 2. Sposób podparcia uwzględniał istniejący system łożyskowania poszczególnych przęseł mostu. Właściwości materiałowe stali przyjęto na podstawie badań z dokumentacji remontu. Obliczenia uwzględniały analizy statyczne i dynamiczne (modalna i czasowa), z uwzględnieniem procesu aktualizacji modeli MES na podstawie rzeczywistej odpowiedzi konstrukcji pod ruchem.

Przy założonych parametrach sztywności i mas całego ustroju nośnego przeprowadzono analizę modalną, określającą częstotliwości i odpowiadające im postaci drgań własnych dla każdej z konstrukcji. Masy wynikające z ciężaru własnego konstrukcji zostały wygenerowane automatycznie w programie obliczeniowym, w oparciu o założone przekroje poprzeczne poszczególnych prętów. Uwzględniono również masy dodane, wynikające z ciężaru wyposażenia. Jako modele obciążeń rzeczywistych przyjęto wybrane typy elektrycznych zespołów trakcyjnych, składów pasażerskich, towarowych oraz autobusów szynowych (rys. 3).

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Katarzyna Węgrzyn-Madeja: Projektując obiekty mostowe, należy patrzeć perspektywicznie

Jakie technologie lub innowacje są wykorzystywane w ramach zadania „Przebudowa (budowa) mostu w ciągu DW 993 na potoku Bednarka w m. Bednarka”? Katarzyna Węgrzyn-Madeja: Zabrzmi to nudno, ale jesteśmy zwolennikami sprawdzonych i praktykowanych u nas w zarządzie technologii. W przypadku obiektu na potoku Bednarka również zastosowaliśmy sprawdzone...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.